”Woow! Äntligen!”

En överraskad konsumentreaktion, när man testade en nyhet från Marabou: Mjölkchoklad med bitar av lakrits!

Folk älskar nyheter. Allra helst om man gör något oväntat med favoriterna. Till exempel att slå ihop två välkända smaker till något nytt och överraskande. (Men det får inte vara alldeles för knasiga blandningar. Då blir det avslag direkt. ”Grön grodchoklad”? Tror inte det….). Men det är mer än bara smaken som är viktig. Formatet har också stor betydelse. Chokladbitar som man äter när man är på språng skall gå lätt att äta, ska vara lagom stora och får inte kladda.

Allt detta finns i Marabous tre nyheter; Marabou Mjölkchoklad med Daim, vanlig Marabou Mjölkchoklad och en helt ny variant: Marabou Mjölkchoklad med lakrits. Det nya behändiga formatet passar perfekt att äta när man är i farten och är sugen på något gott.

Über uns

Om Kraft Foods Kraft Foods bygger en kraftfuld, global virksomhed med fokus på snacking og med en uovertruffen varemærkeportefølje, som forbrugerne elsker. Med en årlig omsætning på ca 49 milliarder dollar er vi verdens næststørste fødevarevirksomhed og vi laver produkter som kan nydes af milliarder af forbrugere i ca 170 lande.I Norden er vi førende inden for chokolade, kaffe, friskost og chokoladedrik. I vor produktportefølje har vi velkendte mærkevarer som Marabou, Daim, Gevalia, Stimorol, V6, Philadelphia, TUC, Oreo og Halls. Kraft Foods (www.kraftfoodscompany.com, NYSE: KFT) er medlem af Dow Jones Industrial Average, Standards & Poor's 500, Dow Jones Sustainability Index og Ethibel Sustainability Index. Kraft Foods I Norden har ca. 1.600 ansatte. I Danmark findes vi i Abertslund.Læs mere på vores webside www.kraftfoodsnordic.comKraft Foods, Roskildevej 161, 2620 Albertslund, tlf: +45 43969622. Fax: +45 43960102.

Abonnieren

Medien