New Managing Director appointed in Sweden

Mr Christian Lindell is appointed Managing Director for Zacco’s Swedish operation, Albihns.Zacco AB, as of September 2011 and will be working from Zacco’s Stockholm office. Christian takes over from Søren Bjørn Martinsen, Director Business Development, who has been acting Managing Director since November 2010.

Christian Lindell leaves a position as Head for PA Consulting Group in Sweden and he has extensive experience within professional services. Before joining PA Christian was Partner in Andersen and Managing Director in BearingPoint.

He holds a Bachelor of Science in Business Administration and Economics from Gothenburg School of Economics and Commercial Law and a Master Degree in International Accounting and Finance from London School of Economics. Christian has Executive development training (PED) from IMD in Switzerland.

For more information, please contact:
Hans-Bertil Håkansson, CEO, Zacco

Phone: 45 20 15 13 31 , email:  hans-bertil.hakansson@zacco.com

About Zacco
Zacco is a leading European consultancy within Intellectual Property with approx. 500 employees, many of whom are European Patent, Trademark and/or Design Attorneys. Zacco covers all technical and legal areas within intellectual property and assists clients with technical, legal and strategic advice, including handling of conflicts and litigation. In addition to assistance in protecting intellectual property rights, Zacco also offers its clients strategic advice aimed at increasing their competitive edge through a professional exploitation of these rights. Zacco has fourteen offices in five European countries (Denmark, Sweden, Norway, Germany and the Netherlands). Visit www.zacco.com for further information.

Über uns

Zacco ist eine der gröβten europäischen Kanzleien im Bereich des gewerblichen Rechtschutzes. Wir helfen Kunden durch technische, juristische und strategische Beratung von der Idee bis zur Markteinführung des fertigen Produkts oder der Dienstleistung‚ sowie bei Verhandlungen, Konflikten und Rechtsprozessen. Über den Schutz der gewerblichen Schutzrechte hinaus bietet Zacco strategische Beratung an, mit dem Ziel die Wettbewerbsfähigkeit seiner Kunden durch effektive und professionelle Nutzung dieser Rechte zu verbessern. Zacco deckt alle Bereiche des geistigen Eigentums ab und verfügt über Expertise in sämtlichen Technikfeldern. Viele von Zaccos Beratern sind European Patent, Trademark und/oder Design Attorneys. Zacco hat ca. 500 Mitarbeiter und Niederlassungen in Schweden, Dänemark, Norwegen, Holland und Deutschland. Bitte besuchen Sie unsere Internetseite www.zacco.com für weitere Informationen.