Ny undersøgelse: Dette er det vigtigste for luksusrejsende

Luksusrejsende vil have eksklusive og autentiske oplevelser, når de rejser. De mener også, at hotellet er en vigtig kilde til det allerbedste, en destination har at tilbyde. Det viser undersøgelsen Luxury Insights: Gateway to Home, hvor hotelkæden Fairmont har undersøgt, hvad verdens luksusrejsende værdsætter på rejsen.

Undersøgelsen viser, at hotellet fortsat har en central position i nærområdet, og for de rejsendes samlede rejseoplevelse. Hotellet ses som et vigtigt mødested for både lokale og tilrejsende gæster, der vil opleve den unikke ”sjæl” på destinationen. 85 procent af de adspurgte mener, at de bedste hoteller har et personale, der kender området og kan give dem tips til autentiske oplevelser.

– Mange rejsende ser rejsen som en mulighed for at vokse som menneske. De søger personlige oplevelser, som er støre end rejsen i sig selv. Derfor er det ikke nogen overraskelse, at vores hoteller spiller en central rolle i at koble vores gæster sammen med lokalsamfundet – uanset om det handler om kultur- eller naturoplevelser, siger VP hos Fairmont Hotels & Resorts, Sharon Cohen.

Rejsende prioriterer også en bæredygtig rejse højt, og de forventer, at hotellerne også tager deres ansvar. 84 procent af de adspurgte mener, at det er vigtigt, at hotellet kan tilbyde service og oplevelser, der ikke skader miljøet eller samfundet.

– Den nye luksus er det, der føles ægte og svært tilgængeligt. Det går naturligvis hånd i hånd med at beskytte verdens mest unikke steder og kulturer. Noget der er blevet meget vigtigt – ikke mindst for mange af vores nordiske rejsende. I Norden ligger vi langt fremme, når det handler om natur- og økoturisme, og den udvikling går fremad i rasende fart, siger ansvarlig for salg og distribution hos AccorHotels i Norden, Jan Birkelund.

Undersøgelsen bygger på data fra en undersøgelse, hvor 2725 luksusrejsende fra Frankrig, De Forenede Arabiske Emirater, Canada, Storbritannien, Tyskland, Kina og USA svarede på spørgsmål om deres vaner og prioriteter på rejsen. Undersøgelsen viser blandt andet, at:

• Eksklusivitet er vigtigere end varemærket. 65 procent af de adspurgte mener, at det er særligt attraktivt med oplevelser, der ikke er tilgængelige for alle. For den nye generation er dette spørgsmål endnu vigtigere. 90 procent af de yngre luksusrejsende er villige til at betale ekstra for en eksklusiv oplevelse.
  • Hotelpersonalets lokalkendskab er vigtigt. 85 procent af de luksusrejsende mener, at de bedste hoteller er dem, hvor personalet kender området og kan give dem tips til autentiske oplevelser.
  • Hotellet spiller fortsat en vigtig rolle. En betydelig majoritet (93 %) ser hotellet som en central del af ferieoplevelsen. Over halvdelen af de adspurgte (59 %) mener, at udvalget af hoteller påvirker deres valg af destination.
  • Grønt er skønt. 84 procent af de luksusrejsende mener, det er vigtigt, at hotellet kan tilbyde service og oplevelser, der ikke skader miljøet eller samfundet. I dag er der mange, der bekymrer sig om overturisme og indser værdien af at vælge hotel og destinationer, der bidrager til en bæredygtig udvikling.
  • Luksushotellet er ikke kun et sted for tilrejsende gæster. 77 procent af de adspurgte mener, at disse hoteller er attraktive mødesteder i sociale og forretningsmæssige sammenhænge – selvom de ligger i deres hjemby.
  • Det er vigtigt, at hotellet er tæt knyttet til samfundet. Erfarne luksusrejsende forstår turismens positive indvirkning på en destination og ser gerne, at hotellet gavner nærområdet. 80 procent mener, at bæredygtige leverandører og lokalt producerede varer er vigtige.

Læs hele rapporten her: www.fairmont.com/promotions/luxuryreports

For yderligere oplysninger:
PR-konsulent for AccorHotels i Skandinavia
E-post: ingemar@comma.se

VP Sales, Distribution & Loyalty Scandinavias & Finland
E-post: jan.birkelund@accor.com

Om AccorHotels:
AccorHotels er verdensleder inden for rejse og livsstil samt en digital innovatør, der tilbyder unikke oplevelser på mere end 4.600 hoteller, resorts og boliger i over 100 lande. Med en uovertruffen portefølje af internationalt kendte hotelvaremærker – som dækker alt fra luksushoteller, populære mellemklasse- og boutiquehoteller samt økonomihoteller – har AccorHotels i mere end 50 år tilbudt en service og ekspertise, der er svær at slå.

Ud over sin kernevirksomhed, har AccorHotels også med succes udvidet sit udvalg af tjenester og blevet verdensleder inden for udlejning af private luksusboliger med mere end 10.000 eventyrlige ejendomme rundt om i verden. Hotelgruppen tilbyder også conciergetjenesterdelte kontorlokaler, restaurantoplevelser, arrangementer og digitale løsninger. Sammen med sit globale team bestående af mere end 250.000 engagerede medarbejdere har AccorHotels en målbevidst passion for, at alle gæster skal føle sig velkommen. Blandt andet har gæsterne adgang til et af verdens mest givende hotelloyalitetsprogrammer – Le Club AccorHotels.

AccorHotels spiller også en aktiv rolle i lokalsamfundet og virker for at fremme bæredygtig udvikling og solidaritet gennem PLANET 21 Acting Here, et omfattende program der samler medarbejdere, gæster og partnere for at drive en bæredygtig vækst. Siden 2008 har AccorHotels Solidarity Endowment Fund desuden fungeret som en naturlig forlængelse af hotelgruppens virksomheder og værdier for at bidrage til at bekæmpe socialt og økonomisk udsatte.

Accor SA er noteret på Euronext Paris (ISIN-kode: FR0000120404) og handles i USA på OTC-markedet (kode: ACRFY).

For nyheder om AccorHotels:

Book hotel: http://www.accorhotels.com