Adelis Equity Partners debutfond på SEK 3.690 millioner etableret

Adelis Equity Partners Fund I, en kapitalfond med fokus på investeringer i mellemstore virksomheder i Norden, har gennemført deres kapitalfremskaffelses-proces.

Adelis Equity Partners Fund I blev lanceret i februar 2013 og lukkede den 18. oktober 2013 med SEK 3.690 millioner i kapitalforpligtelse, modsvarende det loft på fondsstørrelse, som man kom til enighed om med investorerne under kapitalfremskaffelsesprocessen. Blandt investorerne er førende pensionsfonde, stiftelser og såkaldte fund-of-funds fra Europa og Nordamerika.

”Vi er taknemmelig for vores investorers støtte og ser fortrøstningsfuldt på markedsforudsætningerne for vores debutfond,” udtaler Steffen Thomsen, Partner.

Adelis fik juridisk rådgivning fra O’Melveny Myers samt Vinge under kapitalanskaffelsesprocessen. Park Hill Group agerede som placing agent.

Adelis Equity Partners investerer i nordiske virksomheder med virksomhedsværdier mellem SEK 200 millioner og 2 milliarder. Adelis har kontor i København og Stockholm.

For mere information kontakt:

Steffen Thomsen, Partner, Adelis Equity Partners, +45 40 28 34 09

Adalbjörn Stefansson, Investor Relations, +46 8 525 200 00