Ropo Capital vil være den ledende udbyder af faktureringstjenester i Norden - Adelis bliver ny hovedaktionær

Ropo Capital har vokset de seneste år og er i dag en ledende udbyder af faktureringstjenester i Finland. Ropo dækker hele faktureringslivscyklussen for sine kunder, fra fakturering til gældsinddrivelse og finansiering af tilgodehavender. Ropo tilsigter at ekspandere deres innovative udbud af services til andre nordiske lande. Adelis Equity Partners bliver ny hovedaktionær og Ropo Capitals ledelse fortsætter som betydelige ejere.

Ropo Capital har vokset kraftigt de seneste år og er i dag en ledende udbyder af faktureringstjenester i Finland, hvor hver sjette faktura leveres gennem Ropo. Fundamentet for succesen er virksomhedens proprietære software platform, Ropo24, der automatiserer og standardiserer faktureringsprocesser, minimerer manuelle processer og forbedrer faktureringsrapporteringer.

Ropo Capital vil være den foretrukne partner for finske virksomheder indenfor faktureringstjenester samt ekspandere forretningen til andre nordiske lande. Adelis Equity Partners går ind som ny hovedaktionær for at supportere virksomhedens ledelse i implementeringen af denne vækststrategi.

”I løbet af de seneste par år har vi fusioneret med Enfo Zender og vokset til at blive en ledende udbyder af faktureringstjenester. Vores centrale innovation er vores automatiserede og integrerede platform, der dækker processen fra fakturering til gældsinddrivelse. Dette giver vores kunder fuldt overblik og kontrol over deres tilgodehavender. Vi vil supportere finske virksomheder og være deres foretrukne partner indenfor håndtering af fakturaer. Endvidere ønsker vi at vokse fra at være en finsk aktør til en nordisk udbyder, og vi tror at Adelis har erfaringen samt kompetencerne til at supportere os i den næste vækstfase. Vi er meget begejstret over at have fået Adelis som vores nye partner”, siger Artti Aurasmaa, CEO for Ropo Capital.

”Vi har fulgt Ropo Capitals succes i mange år og er meget imponeret over virksomhedens vækstrejse til at blive en ledende aktør i industrien. Ropo har en unik model der integrerer hele faktureringslivscyklussen. Virksomheden er i stand til yderligere at forstærke sin position som partner for finske virksomheder ved for eksempel at udvide deres analysetjenester og finansiering af virksomhedernes tilgodehavender. Vi ser yderligere potentiale i de svenske og norske markeder. Vi vil supportere virksomheden og dens ledelse i ekspansion til disse lande. Vi er i Adelis stolte over at have fået muligheden for at støtte ledelsen i Ropo Capitals næste vækstfase”, siger Rasmus Molander fra Adelis.

Transaktionen er betinget af regulatoriske godkendelser.

For yderligere information:

Ropo Capital: Artti Aurasmaa, CEO, +358 45 186 1775

Adelis Equity Partners: Rasmus Molander, Partner, +46 70 823 74 33

Ropo Capital

Ropo Capital er en ledende finsk udbyder af faktureringstjenester og en teknologisk forløber i industrien. Ropo Capitals forretningsmodel er baseret på fordelene ved digitalisering og omfattende automatisering. Den proprietære software platform, Ropo24, er blevet udviklet til at automatisere og standardisere faktureringsprocesser, minimere manuelle processer og forbedre faktureringsrapporteringer. Ropo Capital havde en omsætning på ca. 43 millioner euro i 2018 og servicerer ca. 8.000 virksomheder i Finland. Virksomheden har 180 ansatte i Kuopio, Porvoo og Helsinki. For yderligere information, besøg venligst www.ropocapital.fi

Adelis er en aktiv partner i at skabe værdi for mellemstore nordiske virksomheder. Adelis blev grundlagt med et mål om at blive den førende Nordiske kapitalfond på markedet for mellemstore virksomheder. Adelis rejste sin første fond i 2013 og har siden været en af de mest aktive investorer i markedet for mellemstore virksomheder i Norden med 20 platformsinvesteringer og mere end 50 tilkøb til disse. Adelis har ca. EUR 1 mia. under forvaltning. For yderligere information, besøg venligst www.adelisequity.com.