Habasit Group erhverver en majoritetspost i NGI Holding A/S

Habasit Group (“Habasit”) erhverver en majoritetspost i NGI Holding A/S (“NGI”) fra Adelis Equity Partners Fund I AB (“Adelis”).

Andrea Volpi, CEO i Habasit udtaler: “Som del af Habasit’s globale netværk vil NGI kunne accelerere udvidelsen af sin markedstilstedeværelse og sin produktportefølje. Samtidig vil NGI’s ekspertise inden for hygiejnisk certificerede produkter gøre det muligt for Habasit at tilbyde endnu bredere og bedre løsninger til alle sine kunder.”

Jan Nygaard, CEO i NGI siger: “NGI vil fortsætte den positive udvikling, vi har skabt under Adelis’ medejerskab, og vi vil drage fordel af det betydelige internationale vækstpotentiale, som vi får med Habasit i ejerkredsen. Vores kunder kan se frem til en fortsættelse af vores høje kvalitets- og serviceniveau og en yderligere professionalisering af vores virksomhed.”

Jan Nygaard fortsætter som CEO og medejer og vil dermed fortsat medvirke til virksomhedens positive udvikling.

Steffen Thomsen, partner i Adelis tilføjer: ”NGI var Adelis’ første danske investering, og vi har siden 2014 haft fornøjelsen af at arbejde tæt sammen med NGI’s ledelsesteam i et partnerskab om en fremragende virksomhed, som har skabt vækst på alle parametre. Vi er meget tilfredse med vores investering i så stærk og innovativ en nichevirksomhed som NGI. Og vi er i særdeleshed glade for, at vores fælles indsats værdsættes af en så velrenommeret industriel aktør som Habasit, der byder på de bedste rammer og muligheder for NGI’s fortsatte positive udvikling.”

Habasit rådgivere i transaktionen var de danskbaserede EY Corporate Finance og EY Transaction Services samt Horten Advokatpartnerselskab.

Adelis’ rådgiver var Kromann Reumert.

For yderligere information:

Habasit: Richard Smith, Head of Strategic Planning & Business Development, +44 7793 577 941

NGI: Jan Nygaard, CEO, +45 4071 7069

Adelis: Steffen Thomsen, Partner, +45 4028 3409

Om Habasit

Habasit blev grundlagt af Fernand og Alice Habegger i 1946 og er baseret i Schweiz. Habasit er verdens førende producent af transportbånd inden for fødevareindustrien med 30 datterselskaber og flere end 3.200 medarbejdere. Se mere på www.habasit.com

Om NGI

NGI er stiftet i 1991 og er i dag verdens førende producent af maskinkomponenter i rustfrit stål med særlige kompetencer inden for udvikling og fremstilling af produkter i hygiejnisk og certificeret design til bl.a. fødevareindustrien. Virksomheden er baseret i Nørresundby og beskæftiger 120 medarbejdere, som designer, udvikler og producerer hygiejnisk certificerede komponenter af høj kvalitet til flere end 4.000 kunder i Europa og USA. Virksomheden har en stærk position baseret på innovative produkter og stor viden om deres anvendelse kombineret med stor driftsmæssig ekspertise og tæt kundekontakt. Se mere på www.ngi.dk.

Om Adelis Equity Partners

Adelis er en aktiv partner i at skabe værdi for mellemstore nordiske virksomheder. Adelis blev grundlagt med et mål om at blive den førende Nordiske kapitalfond på markedet for mellemstore virksomheder. Adelis blev stiftet i 2013 og har siden været en af mest aktive investorer i markedet for mellemstore virksomheder i Norden med 14 platform investeringer og mere end 30 tilkøb til disse. Adelis har ca. EUR 1 mia. under forvaltning. For yderligere information:www.adelisequity.com.