Jesper Söderström ny administrerende direktør hos Amadeus

Den nuværende markedschef Jesper Söderström bliver ny administrerende direktør hos Amadeus Scandinavia, markedets førende leverandør af it-løsninger til rejsebranchen.

Stockholm, den 22. juni 2011: Jesper Söderström, i dag markedschef for Skandinavien hos Amadeus, bliver ny administrerende direktør, når Janchrister Egnefors forlader virksomheden efter 13 år. Jesper Söderström, 44 år, har i mere end tolv år stået bag den succesfulde drift og udvikling af nye og eksisterende virksomheder med øget forretningsvækst som mål. Jesper Söderström har i sin karriere arbejdet med både virksomhedsledelse, salg, markedsføring og porteføljehåndtering.

– Det er en stor tillid, der er blevet vist mig, og som jeg føler et stort ansvar for at leve op til. Der er sket en hel del forandringer i de år, jeg har arbejdet i rejsebranchen, også hos Amadeus. At lede virksomheden og hjælpe den med at tilpasse sig både disse og kommende forandringer i branchen er et arbejde, jeg ser frem til. Og jeg har mange gode medarbejdere ved min side, som gør det hele lettere, siger Jesper Söderström.

Jesper Söderström begyndte sin karriere i rejseindustrien allerede i 1992 hos forretningsrejsebureauet Nyman & Schultz. Efter nogle år hos American Express Travel arbejdede han mellem 2000 og 2005 som produktdivisionschef hos SMART Scandinavia, en virksomhed i SAS-gruppen, som Amadeus erhvervede i 2002. Fra 2005 til 2009 var Jesper Söderström ansvarlig for det globale forretningsområde Low Cost flyselskaber hos Amadeus IT Group, og de seneste to år har han arbejdet som markedschef for Amadeus Scandinavia. I denne stilling har Jesper Söderström været ansvarlig for bl.a. etablering og ledelse af produkt- og tjenesteporteføljen samt virksomhedens kanalstrategi og varemærkeudbygning.

– Jesper er et resultatorienteret menneske med den rette kombination af energi, erfaring og lederegenskaber. Endvidere har han en dokumenteret evne til at opbygge langvarige og lønsomme relationer både inden for virksomheder og med kunder og andre samarbejdspartnere – noget som er mindst lige så vigtigt, siger Holger Taubmann, Vice President Northern, Eastern, Central & Southern Europe (NECSE) hos Amadeus.

Jesper Söderström tiltræder den 1. august.

Director, Marketing Division, Amadeus Scandinavia

Bite Communications
Tlf.: +46 8 402 01 00
E-mail: amadeus@bitepr.se

Amadeus er den førende transaktionsbehandler og leverandør af avancerede teknologiske løsninger til rejse- og turistindustrien på globalt plan.

Kundegrupperne omfatter rejseleverandører (f.eks. flyselskaber, hoteller, togselskaber, færgeselskaber og lign.), rejsesælgere (rejsebureauer og websteder) og rejsekøbere (virksomheder og individuelle rejsende).

Koncernen driver en transaktionsbaseret forretningsmodel og behandlede i 2010 mere end 850 mia. rejsetransaktioner.

Amadeus har hovedkontorer i Madrid (virksomhedens hovedsæde og marketing), Nice (udvikling) og Erding (drift – databehandlingscenter) og regionale kontorer i Miami, Buenos Aires, Bangkok og Dubai. På markedsplan leverer Amadeus sine kundetjenester gennem 73 lokale Amadeus-forretningsorganisationer, der dækker 195 lande.

Amadeus er noteret på børserne i Madrid, Barcelona, Bilbao og Valencia og handles under børskoden “AMS.MC”. I 2010 havde virksomheden en omsætning på EUR 2.683 mio. og en EBITDA på EUR 1.015 mio. Amadeus-koncernen beskæftiger mere end 10.270 medarbejdere i hele verden og har 123 nationaliteter repræsenteret på sine hovedkontorer.

For flere informationer, klik ind på www.amadeus.com/sca.