Nedtælling til årets ”mande-bog”

Report this content

Tæller du også ned? Nu er der præcis en måned til den mest dødbringende amerikanske snigskytte udkommer. American Sniper er klar til at blive årets julegavehit til ægtemanden, kæresten, faderen, broderen, kammeraten, onklen og svogeren, som har alt og intet ønsker sig!

Pentagon har officielt bekræftet, at Navy SEAL Chris Kyle har skudt og dræbt 160 fjender i perioden 1999 til 2009. Selv ønsker han ikke at sætte tal på, men det reelle tal er sandsynligvis langt højere.

I American Sniper fortæller Chris Kyle åbenhjertigt om sine erfaringer på slagmarken i Irak, om træningen, om den ulidelige ventetid mellem sammenstødene med fjenden, om drabene og om sine følelser, når kammeraterne blev såret eller dræbt. Hans hustru, Taya, beretter om tilværelsen som græsenke, og frygten for om hendes livs kærlighed nogensinde vender hjem igen.

American Sniper er en adrenalinpumpet, hudløst ærlig og dybt personlig skildring af krigens barske virkelighed. Fortalt af en, som har oplevet krigen fra dens værste side.

Chris Kyle gjorde tjeneste som Navy SEAL i 10 år. Han har nu slået sig ned med sin hustru og to børn. Han leder i dag firmaet Craft International (www.craftintl.com). Fritiden er bl.a. helliget til at hjælpe handicappede veteraner.

Kontakt mig venligst for et anmeldereksemplar.

Fakta om bogen
Forfatter: Chris Kyle (med Scott McEwen og Jim DeFelice)

Titel: American Sniper
Originaltitel: American Sniper