Slørets by af Zoë Ferraris

Endelig kommer den selvstændige efterfølger til den anmelderroste, internationale succes bestseller Den sidste sura.

I denne tæt forbundne opfølger til den internationale bestseller, Den sidste sura, væver Zoë Ferraris endnu engang et tæppe af østens mysterier og fortættet psykologisk spænding, og udforsker kompleksiteten og den religiøse dobbeltmoral i dagligdagen i byen Jeddah.

Det halvnøgne, mishandlede lig af en ung kvinde findes på stranden, og i en lejlighed i et trøstesløst kvarter i Jeddah sidder en amerikansk kvinde og venter på sin mand, som er sporløst forsvundet. Efterforskningen viser, at liget ikke bare er endnu en anonym stuepige, som er blevet slået ihjel af sin saudiske arbejdsgiver, og at den forsvundne amerikaner ikke bare er endnu en utro ægtemand, som er stukket af fra sin kone. Og kriminalkommissær Osama Ibrahim må indse, at de to sager er tæt forbundne.

Den stærkt religiøse ørkenguide Nayir og den ambitiøse kriminaltekniker Katya mødes igen i et fælles ønske om at opklare drabet på den unge kvinde. I Jeddas kvælende hede, hvor religiøs fanatisme går hånd i hånd med beduinernes oldgamle traditioner, hvor vestlig livsstil så småt begynder at trænge ind i selv de mindste sprækker, hvor tvivlen nager og hvor mænd og kvinder må udvise den største opfindsomhed for blot at kunne tilbringe et øjeblik sammen, kæmper Katya og Nayir en fortvivlet kamp for at finde sandheden – og hinanden.

Fakta om bogen

Forfatter: Zoë Ferraris