Aura introducerer et nyt LED koncept

Belysningsselskabet Aura Light lancerer en ny LED lyskilde. Aura UltiLED Long Life er energieffektiv, giver en høj lyskvalitet og lyser mindst 60 000 timer. Den har en garanteret levetid på 8 år og er et sandt Long Life produkt.

LED løsninger generelt har haft problemer med fugt og kemisk forurening, der har skadet lysdioderne og forkortet levetiden. For at undgå dette, og for at øge og sikre levetiden for UltiLED Aura Long Life er LED modulet forseglet i et glasrør, som beskytter den mod skadeligt materiale. Løsningen er designet for at maksimere levetiden og sikrer energieffektiviteten for brugerne.

- Dette er en ægte Longlife LED lyskilde. Vi har gjort alt for at give vores kunder den bedste LED lyskilde på markedet. Og eftersom smart konstruerede LED lyskilder lever længe, kan vi tilbyde en generøs garanti på 8 år, siger Martin Malmros, adm. direktør for Aura Light International AB.

Aura nye LED-lyskilde ligner et T5 rør, men er beregnet til nye LED-armatur systemer, ikke retrofitsystem. Dette betyder, at LED lyskilden skal anvendes i specielt tilpassede armaturer. UltiLED Aura Long Life er lige så let at udskifte som et lysstofrør, hvilket betyder, at lysanlægget kan opgraderes efterhånden som LED-teknologien udvikler sig, uden at udskifte hele LED-armaturet. Lyskilden har en ekstern LED-driver.

UltiLED Aura Long Life er en LED-lyskilde med høj lyseffekt, der giver en levetid på mindst 60 000 timer. Den er energieffektiv og det er dokumenteret at den giver op til 100 lumen pr. watt.

- Vi er meget stolte af at kunne tilbyde vores kunder denne ekstra energieffektive LED-lyskilde med op til 100 lumen pr. watt. Det er en helt ny type LED-lyskilde for nye LED-armaturer og løsninger, så vores kunder bliver mere bæredygtige, siger Martin Malmros.

Den nye LED-lyskilde er udviklet i samarbejde med Lexedis, som er en joint venture mellem Zumtobel og Toyoda Gosei.

På Light+Building-messen i Frankfurt den 15.-20. april 2012 vil en LED-løsning til parkeringshuse, som er baseret på UltiLED Aura Long Life, blive lanceret. Løsningen består af et forseglet Aura LED armatur Duro Long Life i kombination med to Aura UltiLED Long Life lyskilder og en long life driver.

København 16. april 2012

Aura Light ApS

For mere information, kontakt:
Anders Repsdorph Nielsen, Salgschef Aura Light ApS,
+45 5853 0309, +45 2721 8309, anders.nielsen@auralight.dk
Martin Malmros, CEO Aura Light International AB,
+46 8 564 883 40, +46 730 45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Ida Lidwall, Pressechef Aura Light International AB,
+46 8 564 883 43, +46 702 85 97 80, ida.lidwall@auralight.com

Aura Light
Aura Light er en belysningsvirksomhed, der udvikler, producerer og sælger Long Life lyskilder, der holder op til fire gange længere end et standardprodukt. Aura leverer også Long Life belysningsløsninger som kan reducere energiforbruget med op til 80 procent. Dette hjælper kunderne med at spare penge og blive mere bæredygtige. Fundamentet til Aura blev lagt allerede i 1930 under navnet Lumalampan og Long Life lysstofrør er blevet produceret siden 1980. Hovedkontoret er placeret i Stockholm, mens udvikling, produktion og kundeservice findes i Karlskrona. Koncernen har datterselskaber og distributører som sælger lyskilder over hele verden. Kunderne findes primært inden for industri, detailhandel og den offentlige sektor. Aura har ca. 230 ansatte og en omsætning på omkring 60 millioner Euro. Læs mere på www.auralight.dk .

Citater

Martin Malmros
Det er en helt ny type LED-lyskilde for nye LED-armaturer og løsninger, så vores kunder bliver mere bæredygtige.
Martin Malmros