Aura lancerer et kompaklysrør til lave temperaturer der reducerer CO2-udslip

Nu introducerer belysningsvirksomheden Aura Light endnu et kompaktlysrør i sit sortiment af Long Life lyskilder. Auras Long Life kompaktlysrør har en garanteret levetid som er mindst 3 gange længere end almindelige kompaktlysrør.

Produktet fra Aura lanceres under navnet Unique-T og er et trestavs kompaktlysrør (i daglig tale energisparepære) som er særlig velegnet til anvendelse i offentlig udendørs gadebelysning eller i lokaler med lave temperaturer. Dette kompaktlysrør giver op til fire gange mere lys end et standardkompaktlysrør og har et optimalt lysudbytte ved -5° C. Stat, Kommuner og elforsyningsselskaber sparer penge i form af lavere udskiftningsomkostninger samtidigt med at de gør en indsats for miljøet, eftersom bare en tredjedel så mange lyskilder skal produceres, transporteres, udskiftes og sendes til genbrug. - Vi fortsætter at udvikle nye produkter for at kunne tilbyde langsigtige holdbare belysningsløsninger til mange forskellige anvendelsesområder, siger Martin Malmros, direktør og koncernchef i Aura Light International AB. Unique-T Thermo er et resultat af Auras fokus på grønne, energieffektive produkter og løsninger. Det nye kompaktlysrør Unique-T Thermo er særdeles velegnet til brug i offentlig belysning eller i lokaler med lave temperaturer. Det har en gennemsnitlig levetid på 42 000 timer, hvilket betyder at det holder i 9 år i et normalt miljø. Sammenlignet holder et almindelig kompaktlysrør i ca. 3 år. I en installation med 1000 af Auras Long Life kompaktlysrør sparer brugerne 150 000 kr samtidigt med at de reducerer deres CO2-udslip med 440 kg i løbet af kompaktlysrørenes levetid sammenlignet med tilsvarende almindelige kompaktlysrør. Produktet er udviklet på Auras udviklingsafdeling i Karlskrona, hvilket er samme laboratorium som udviklede det første Long Life lysstofrør tilbage i 1980. Auras sortiment består nu af over 700 Long Life lyskilder. Stockholm den 14 januari 2010 Aura Light International AB