Aura lancerer verdens mest miljøvenlige lysstofrør

Belysningsvirksomheden Aura lancerer nu verdens første energibesparende lysstofrør i Long Life-version. Lysstofrøret Eco Saver har op til 12 % lavere energiforbrug og tre gange så lang levetid som et standardlysstofrør.

Aura leverer Long Life-lyskilder, som holder mindst tre gange så længe som standardprodukterne på markedet. Det nye energibesparende Long Life-lysstofrør Eco Saver holder tre gange længere end et tilsvarende standardprodukt, hvilket kun nødvendiggør en tredjedel så mange udskiftninger.

– Med dette unikke lysstofrør kan vores kunder spare penge på både vedligeholdelse og energi, samtidigt med at de værner om miljøet, siger Martin Malmros, koncernchef og adm. direktør for Aura Light International AB.

Eco Saver reducerer miljøpåvirkningerne med to tredjedel takket være Long Life-teknologien og reducerer desuden energiforbruget med over 250 kWh pr. lysstofrør. Det giver en besparelse på ca. DKK 250 pr. lysstofrør. De nye lysstofrør kan anvendes i eksisterende armaturer, hvilket gør det enkelt at skifte til lavenergibelysning uden at skulle foretage yderligere investeringer.

Eco Saver giver både kunderne en positiv økonomisk effekt via lavere energiomkostninger og lavere vedligeholdelsesomkostninger.

Stockholm, den 17. september 2008
Aura Light International AB

Yderligere oplysninger kan fås ved at kontakte:
Martin Malmros, adm. direktør og koncernchef, Aura Light International AB, +46 (0) 8-5648 8340, +46 (0) 730-45 83 40
Anders Repsdorph Nielsen, Salgschef Aura Light ApS, 2721 8309, info@auralight.dk
Gunilla Danström, kommunikationschef, Aura Light International AB, +46 (0) 8-564 883 49, +46 (0) 733-10 99 29