Aura Light får ordre af Europaparlamentet i Strasbourg

Europaparlamentet i Strasbourg vælger Aura Lights miljøvenlige lysstofrør for en grøn profilering og et mindsket energiforbrug.

Europaparlamentet i Strasbourg har valgt Aura Lights energibesparende Long Life lystofrør Eco Saver. Lysstofrørene er installeret i Europaparlamentets store mødesal i Strasbourg. Med Eco Saver-lysstofrørene får Europaparlamentet en energibesparelse på 12 procent. Lysstofrørene har også en levetid som er tre gange længere end et tilsvarende standardprodukt. Dette betyder at bare en tredjedel af udskiftningerne behøver gennemføres, hvilket reducerer miljøpåvirkningerne eftersom råvarer, produktion, transporter, emballage og affald reduceres med to tredjedele. - Ved at installere Auras Eco Saver lysstofrør sænker vi vores totale vedligeholdelses-omkostninger for belysning med 600 000 kr i løbet af rørenes levetid. De nye lysstofrør kan bruges i eksisterende armaturer, hvilket betyder at yderligere investeringer ikke er nødvendigt, siger Marjanovic Bratislav, gruppechef for strømforsyningen på Axima Maintenance, som står for service og vedligeholdelse i Europaparlamentet. Eco Saver reducerer miljøpåvirkningen med to tredjedele takket være Long Life-teknikken og reducerer dessuden energiforbruget med over 250 kWh pr. lysstofrør. For Europaparlamentet i Strasbourg, som har en tydelig miljøpolitik, betyder det en energibesparelse på 25 000 kWh pr. år. - Vi er meget stolte over at Europaparlamentet har valgt Auras miljøvenlige lysstofrør. Valget af Eco Saver er helt i linje med parlamentets fokus på miljøet og giver dessuden reducerede omkostninger for energi og vedligeholdelse, siger Martin Malmros, koncerndirektør for Aura Light International AB. Nu skal resultatet af denne installation evalueres for at se hvor man kan få yderligere besparelser ved at installere Auras miljøvenlige lysstofrør og belysningsløsninger. Stockholm den 8 december 2009 Aura Light International AB