Aura Light lancerer en ny kompakt metalhalogenlampe

Belysningsselskabet Aura Light lancerer en ny metalhalogenlampe i Long Life til brug i f.eks. butikker. Den har en levetid på 30 000 timer, hvilket er dobbelt så meget i forhold til standardprodukter og er den længste levetid på markedet, hvilket medvirker til at reducere vedligeholdelsesomkostningerne og miljøpåvirkningen. Den kan reducere vedligeholdelsesomkostningerne med 50 procent, hvilket resulterer i besparelser og miljømæssige fordele.

Efter succesen med Aura Crystal Long Life, lancerer Aura Light en ny kompakt metalhalogenlampe med UV-beskyttelse for at forhindre falmning af stoffer, som gør det til en kæmpefordel for butiksbelysning. Det er en effektiv og bæredygtig lyskilde til professionelle brugere.

- Vi udvider vores produktportefølje af metalhalogenlamper ved at lancere en bæredygtig belysningsløsning designet til butiksbelysning. Produktet er af høj kvalitet, ligesom vores andre produkter. Vi tilbyder kunden en lyskilde med krystalklart hvidt lys, siger Martin Malmros, adm. direktør og koncernchef i Aura Light International AB.

Aura Crystal TC Long Life er en unik keramisk metalhalogenlampe baseret på Aura Lights Long Life-teknologi med to keramiske brændere installeret i lyskilden som fordobler levetiden væsentligt i forhold til standardprodukter.

Levetid (tidspunkt, hvor 90% af lyskilderne fungerer med 12-timers tændcyklus) er 30 000 timer for Aura Crystal TC Long Life. Dette svarer i professionelle sammenhæng, til en levetid på syv til otte år. Den gennemsnitlige levetid (tid, når 50% af lyskilderne fungerer med 12-timers tændcyklus) er 43 000 timer. På steder, hvor udskiftning af lyskilden er vanskelig at få adgang til og dyr hjælper den lange levetid til en effektiv belysning og reducerer vedligeholdelsesomkostningerne.

København 28. januar 2013

Aura Light Aps

For mere information, kontakt:
Anders Repsdorph Nielsen, salgschef Aura Light Danmark ApS
+45 2721 8309, anders.nielsen@auralight.dk

Martin Malmros, adm. direktør og koncernchef, Aura Light International AB,
+46 8 564 883 40, +46 730 45 83 40, martin.malmros@auralight.com

Alina Giraldo, pressekontakt Aura Light International AB,
+46 8 564 883 89, +46 702 86 40 02 alina.giraldo@auralight.com

Om Aura Light
Aura Light er en belysningsvirksomhed, der leverer bæredygtige belysningsløsninger til professionelle kunder, så de kan reducere omkostningerne, energiforbruget og miljøbelastningen.
Aura Light er anerkendt for lang levetid, høj kvalitet og energireduktion, hvor Aura Light’s belysningsløsninger kan reducere energiforbruget med op til 80 procent. Grundlaget for Aura Light blev allerede lagt i 1930 under navnet Lumalampan og Long Life lysstofrør er blevet produceret siden 1980. Hovedkontoret ligger i Stockholm, Sverige. Aura Light’s datterselskaber og distributører sælger belysningsløsninger over hele verden, og kunderne findes primært i industrien, detailhandelen og den offentlige sektor. Aura Light har omkring 240 ansatte og en omsætning på omkring 60 millioner euro. Læs mere på www.auralight.dk.

Citater

Martin Malmros, adm. direktør og koncernchef i Aura Light International AB