Aura Light lancerer en unik LED lyskilde til kontorer og offentlige bygninger

Den svenske belysningsvirksomhed Aura Light udvider sit LED sortiment og introducerer en nyudviklet og unik LED lyskilde til kontorer, butikker, offentlige bygninger, hoteller, restauranter og museer. Dette er en ny type udskiftelig LED lyskilde med højt lumen output, høj energieffektivitet og garanteret levetid.

Aura CompoLED Long Life er en udskiftelig LED lyskilde, der har en garanteret levetid på 60 000 timer. Den er blevet fremstillet under strenge kontroller for at sikre den højest mulige kvalitet. Det er ikke en retrofit, men en ny type lyskilde til nye LED-armaturer og løsninger.

- Det er en LED løsning, som du kan stole på, med vores anerkendte høje kvalitet og lange levetid. Vi tilbyder en udskiftelig LED lyskilde, der giver høj energieffektivitet og gør vores kunder mere bæredygtige, siger Martin Malmros, adm. direktør for Aura Light International AB.

Aura CompoLED Long Life bruger QuickChange ™ et nemt monteringssystem. QuickChange ™ mærket betyder, at armaturet er modulopbygget, og at LED lyskilden let kan udskiftes. Den nominelle levetid er L70B10 (dvs. når 90% af lyskilderne stadig har mindst 70% af den oprindelige lysstrøm) som for Aura CompoLED Long Life 60 000 timer (Ta 25°C).

Aura CompoLED Long Life er baseret på COB (Chip on Board) teknologi, der giver lyskilden en højere virkningsgrad. Lysdioderne i Aura CompoLED Long Life er beskyttet af en glaslinse for at forhindre kemisk forurening og fugt, to af de mest almindelige årsager til fejl i LED lyskilder.

København den 19. september 2013

Aura Light ApS

For mere information, kontakt:
Anders Repsdorph Nielsen, salgschef, Aura Light ApS, +45 27 21 83 09, anders.nielsen@auralight.dk
Alina Giraldo, pressekontakt, Aura Light International AB,
+46 8-564 883 89, +46 702-86 40 02 alina.giraldo@auralight.com

Om Aura Light
Aura Light er en belysningsvirksomhed, der leverer bæredygtige belysningsløsninger til professionelle kunder, så de kan reducere omkostningerne, energiforbruget og miljøbelastningen. Aura Light er anerkendt for lang levetid, høj kvalitet og energireduktion, hvor Aura Light’s belysningsløsninger kan reducere energiforbruget med op til 80 procent. Grundlaget for Aura Light blev allerede lagt i 1930 under navnet Lumalampan og Long Life lysstofrør er blevet produceret siden 1980. Hovedkontoret ligger i Stockholm, Sverige. Aura Light’s datterselskaber og distributører sælger belysningsløsninger over hele verden, og kunderne findes primært i industrien, detailhandelen og den offentlige sektor. Aura Light har omkring 250 ansatte og en omsætning på omkring 60 millioner euro. Læs mere på www.auralight.dk.

Citater

Martin Malmros, adm. direktør for Aura Light International AB