Aura Light lancerer et komplet sortiment af Long Life metalhalogenlamper

Belysningsvirksomheden Aura Light udvider nu sit sortiment af metalhalogenlamper i Long Life, og tilbyder flere wattager og forlænger levetiden yderligere. Lampen anvendes hovedsagelig til belysning i byområder og har en garanteret levetid, der er mere end dobbelt så lang som standardprodukter på markedet, hvilket bidrager til reduceret vedligeholdelse og reduceret miljøpåvirkning.

En Long Life lyskilde kræver færre udskiftninger, hvilket hjælper kommunerne til at reducere deres omkostninger og blive mere bæredygtige. Der er også positive sikkerhedsaspekter med lys, der har ekstra lang levetid, fordi det øger muligheden for veloplyste og tryggere gader, parker o.s.v. og man undgår farligt vedligeholdelsesarbejde midt i ​​trafikken. Da Aura Crystal Long Life nu er tilgængelig i alle effekter fra 35W til 150W kan den bruges til alle behov og udendørs miljøer.

- Vi udvider vores produktportefølje indenfor gadebelysning ved at Aura ​​Crystal Long Life nu er tilgængelig i et komplet sortiment fra 35 til 150 Watt. Således styrker vi Aura Lights position som en naturlig leverandør for alle typer af bæredygtig gadebelysning med høj kvalitet. Der er et stort behov for metalhalogenlamper i Long Life, og nu hvor den er tilgængelig i næsten alle watt størrelser, kan vi opfylde vores kunders individuelle behov, siger Martin Malmros, adm. direktør og koncernchef for Aura Light International AB.

Metalhalogenlamper er designet til belysning i byområder, på gader, i parker og på gangstier og cykelstier, og har et hvidt lys af høj kvalitet. Den har en god farvegengivelse, der afspejler den faktiske farve af forskellige objekter på en god måde (Ra > 80).

Aura Crystal Long Life har en levetid på 30.000 timer (tidligere 25.000 timer), hvilket er omkring 7 år (12 timer/dag, 365 dage/år, med 90% af lamperne i drift). Angivet i gennemsnitlig levetid betyder det 43.000 timer (omkring 9 år, 50% af lamperne i drift). Aura Crystal Long Life er nu tilgængelig i følgende watt 35 W, 50 W, 70 W med E27 sokkel samt i 100 W og 150 W med E40 sokkel, hvilket betyder, at området er komplet og kan bruges i forskellige applikationer til udendørs belysning.

København 4. oktober 2012

Aura Light ApS

For mere information, kontakt:
Anders Repsdorph Nielsen, Salgschef Aura Light ApS,
45 5853 0309, 45 2721 8309, anders.nielsen@auralight.dk
Martin Malmros, CEO Aura Light International AB,
46 8 564 883 40, 46 730 45 83 40, martin.malmros@auralight.com
Alina Giraldo, kommunikationsansvarlig Aura Light International AB,
46 8 564 883 89, 46 702 86 40 02, alina.giraldo@auralight.com

Om Aura Light
Aura Light er en belysningsvirksomhed, der leverer bæredygtige belysningsløsninger til professionelle kunder, så de kan reducere omkostningerne, energiforbruget og miljøbelastningen.
Aura Light er anerkendt for lang levetid, høj kvalitet og energireduktion, hvor Aura Light’s belysningsløsninger kan reducere energiforbruget med op til 80 procent. Grundlaget for Aura Light blev allerede lagt i 1930 under navnet Lumalampan og Long Life lysstofrør er blevet produceret siden 1980. Hovedkontoret ligger i Stockholm, Sverige. Aura Light’s datterselskaber og distributører sælger belysningsløsninger over hele verden, og kunderne findes primært i industrien, detailhandelen og den offentlige sektor. Aura Light har omkring 240 ansatte og en omsætning på omkring 60 millioner euro. Læs mere på www.auralight.dk.

Citater

- Vi udvider vores produktportefølje indenfor gadebelysning ved at Aura Crystal Long Life nu er tilgængelig i et komplet sortiment fra 35 til 150 Watt. Således styrker vi Aura Lights position som en naturlig leverandør for alle typer af bæredygtig gadebelysning med høj kvalitet. Der er et stort behov for metalhalogenlamper i Long Life, og nu hvor den er tilgængelig i næsten alle watt størrelser, kan vi opfylde vores kunders individuelle behov
Martin Malmros, adm. direktør og koncernchef for Aura Light International AB