Aura Light lancerer et T5 Long Life-lysstofrør med 10 % energibesparelse

Belysningsvirksomheden Aura Light lancerer nu et energibesparende T5-lysstofrør i Long Life-version. Lampen kan anvendes i eksisterende armaturer, hvilket eliminerer behovet for yderligere investeringer. For brugerne betyder dette energibesparelser fra dag 1.

Aura Light har udviklet et unikt Long Life-koncept til lyskilder, således at lamper holder tre gange længere sammenlignet med standardprodukter, hvilket både sparer penge og skåner miljøet. Virksomheden har allerede en T8-version af Eco Saver og udvider nu udvalget med en T5-version. Dette nye energibesparende Long Life-rør holder med garanti mindst tre gange så længe som et standardprodukt, hvilket betyder, at kun en tredjedel så mange udskiftninger er nødvendige. “Vi er stolte af at kunne tilbyde dette energibesparende T5 Eco Saver-rør. Med denne fluorescerende lampe kan vores kunder spare penge på både vedligeholdelse og energi, samtidigt med at de beskytter miljøet”, siger Martin Malmros, adm. direktør og gruppedirektør for Aura Light International AB. Eco Saver reducerer den miljømæssige påvirkning med to tredjedele takket være Long Lifeteknologien og reducerer energiforbruget med 10%. En bygning med 1.000 lysstofrør kan spare 26280 DKK i løbet af et år. I løbet af lyskildernes levetid reducerer brugeren CO2-emissionerne med 95 630 kg. De nye rør kan anvendes i eksisterende armaturer, hvilket gør det nemt at skifte til energieffektiv belysning unden behov for yderligere investeringer. Aura Eco Saver reducerer energi- og vedligeholdelsesomkostninger på samme tid. Produkterne er også klimaneutrale takket være Aura Lights samarbejde med ClimateCare. Stockholm 1. marts 2010 Aura Light International AB