Aura Light lancerer ny LED-lyskilde til krævende miljøer

Belysningsvirksomheden Aura Light lancerer en ny LED-lyskilde, Aura UltiLED Pro Long Life, der er designet til at klare mere krævende miljøer. Den har en levetid på 70.000 timer og er designet til at klare  store temperatursvingninger og give pålidelig drift, hvilket gør den ideel til miljøer, hvor der er høje krav til kvaliteten af ​​lys, men hvor vedligeholdelse er dyrt og kompliceret.

I april 2012 lancerede Aura Light et nyt LED koncept, UltiLED Aura Long Life. Nu introducerer Aura Light en LED-lyskilde med endnu længere levetid, større holdbarhed og bedre lyskvalitet, Aura UltiLED Pro Long Life. Dette er en udskiftelig, højkvalitets LED lyskilde til nye LED-armaturer. Lyskilden har et højt lysudbytte på op til 4300 lumen og en fremragende farvegengivelse på ≥ 80. Den er specielt designet til krævende miljøer, hvor der stilles høje krav på levetid, effektivitet og lysudbytte.

- Denne LED lyskilde har den bedste teknologi, du kan finde på markedet i dag. Kunderne kan stole på os, når det kommer til at få en bæredygtig og højkvalitets LED-løsning. Produktet er ideelt til kunder, der har brug for et godt lys, men ønsker at reducere energi-og vedligeholdelsesomkostningerne på en bæredygtig måde, siger Martin Malmros, adm. direktør for Aura Light International AB.

I Aura UltiLED Pro Long Life er lysdioderne beskyttet af et glasrør og lyskilden er baseret på COB-teknologi (Chip On Board), hvilket betyder, at LED-chipsene er monteret direkte på printkortet. Dette giver lyskilden højere effektivitet, bedre varmebestandighed og længere levetid. Det gør den bedre egnet til ekstreme miljøer, såsom industri-og lagerlokaler. Den er ideel til miljøer, hvor der stilles høje krav på lysudbyttet og hvor miljøet er krævende i form af store temperaturforskelle, eller hvor lyskilden er udsat for vibrationer. Den nominelle levetid L70B10 for Aura UltiLED Pro Long Life er 70.000 timer (det tidspunkt, hvor 90% af lyskilderne stadig bevarer mindst 70% af den oprindelige lysstrøm).

København den 7. juni 2013

Aura Light ApS

For mere information, kontakt:
Anders Repsdorph Nielsen, Salgschef Aura Light ApS,
+45 27 21 83 09, anders.nielsen@auralight.dk ,
Martin Malmros, CEO Aura Light International AB,
+46 8 56488340, +46 730 45 83 40 martin.malmros@auralight.com
Alina Giraldo, pressechef Aura Light International AB,
+46 8 56488389, +46 702 86 40 02 alina.giraldo@auralight.com

Om Aura Light
Aura Light er en belysningsvirksomhed, der leverer bæredygtige belysningsløsninger til professionelle kunder, så de kan reducere omkostningerne, energiforbruget og miljøbelastningen. Aura Light er anerkendt for lang levetid, høj kvalitet og energireduktion, hvor Aura Light’s belysningsløsninger kan reducere energiforbruget med op til 80 procent. Grundlaget for Aura Light blev allerede lagt i 1930 under navnet Lumalampan og Long Life lysstofrør er blevet produceret siden 1980. Hovedkontoret ligger i Stockholm, Sverige. Aura Light’s datterselskaber og distributører sælger belysningsløsninger over hele verden, og kunderne findes primært i industrien, detailhandelen og den offentlige sektor. Aura Light har omkring 240 ansatte og en omsætning på omkring 60 millioner euro. Læs mere på www.auralight.dk.

Citater

Denne LED lyskilde har den bedste teknologi, du kan finde på markedet i dag. Kunderne kan stole på os, når det kommer til at få en bæredygtig og højkvalitets LED-løsning. Produktet er ideelt til kunder, der har brug for et godt lys, men ønsker at reducere energi-og vedligeholdelsesomkostningerne på en bæredygtig måde.
Martin Malmros