Aura Light leverer bæredygtig belysning til Scandic

Scandic, Skandinaviens største hotelkæde, har underskrevet en 3-årig kontrakt med belysningsselskabet Aura Light, som leverandør af bæredygtig belysning til deres hoteller. Aftalen er værd cirka 12 millioner DKK. Dette er et vigtigt skridt for Scandics arbejde med bæredygtighed og vil føre til et reduceret energiforbrug.

Da Scandic begyndte arbejdet med at vælge en belysningspartner var ambitionen at finde en fleksibel aktør, der kunne levere belysningsløsninger, der matcher deres krav om bæredygtighed og teknologi. Der var behov for højkvalitets belysning, en bred vifte af LED lyskilder, høj service og en bæredygtig strategi.

Vi valgte Aura Light fordi virksomheden er fleksibel, har et stort salgs- og servicenetværk og en velfungerende distribution, især i de nordiske lande. Bæredygtighed er et centralt aspekt for os, når vi vælger en leverandør, samt en bred vifte af produkter og LED løsninger. Aura opfylder kravene, siger Inger Mattsson, bæredygtighedsansvarlig, Scandic.

Produkterne som vil blive leveret til Scandic omfatter LED-lyskilder, long life kompaktlysstofrør og LED downlights. Disse vil erstatte den eksisterende belysning og vil hjælpe Scandic at maksimere deres energibesparelser og reducere vedligeholdelsesomkostningerne.

Vi er meget stolte af at Scandic vælger vores løsninger til at forbedre belysningen i deres hoteller. Scandic er anerkendt for sin indsats for bæredygtighed, og det er en ære at samarbejde med dem i denne fælles udfordring, siger Martin Malmros, adm. direktør for Aura Light International AB.

Scandic er Nordens største hotelkæde. Siden overtagelsen af Rica Hotels har de næsten 230 hoteller i 8 lande. Kæden er repræsenteret i Norge, Sverige, Danmark, Finland, Tyskland, Belgien, Holland og Polen.

København 16. juni 2014

Aura Light ApS

For yderligere information, kontakt:
Benjamin Bak Møller, Solution Sales Manager Aura Light ApS,

+45 2033 8309, benjamin.bak@auralight.dk
Alina Giraldo, pressekontakt, Aura Light International AB,

+46 8 564883 89, +46 702 86 40 02 alina.giraldo@auralight.com

Om Aura Light
Aura Light er en belysningsvirksomhed, der leverer bæredygtige belysningsløsninger til professionelle kunder, så de kan reducere omkostningerne, energiforbruget og miljøbelastningen. Aura Light er anerkendt for lang levetid, høj kvalitet og energireduktion, hvor Aura Light’s belysningsløsninger kan reducere energiforbruget med op til 80 procent. Grundlaget for Aura Light blev allerede lagt i 1930 under navnet Lumalampan og Long Life lysstofrør er blevet produceret siden 1980. Hovedkontoret ligger i Stockholm, Sverige. Aura Light’s datterselskaber og distributører sælger belysningsløsninger over hele verden, og kunderne findes primært i industrien, detailhandelen og den offentlige sektor. Aura Light har omkring 260 ansatte og en omsætning på omkring 60 millioner euro. Læs mere på www.auralight.dk.

Citater

Inger Mattsson, bæredygtighedsansvarlig, Scandic