Aura Lights LED-panel er international vinder af 2015 års SEAD “Global Efficiency Medal”

Det svenske belysningsselskab Aura Light har vundet konkurrencen om verdens mest energieffektive kontorbelysning, SEAD “Global Efficiency Medal” i kategorien LED paneler. Det vindende produkt er Aura Lunaria.

SEAD er et initiativ fra Clean Energy Minesterial, som for fjerde år i træk arrangerer Global Efficiency Konkurrencen, som har til formål at gøre opmærksom på energieffektive produkter. Nu er vinderne blevet udnævnt, og Aura Light blev tildelt den internationale ” Global Efficiency Medal” i kategorien LED paneler, og regionale priser i Europa og Australien i samme kategori. Prisoverrækkelsen fandt sted i Luzern, Schweiz den 26. August. En række regeringer er involveret i SEAD hvor Energimyndigheten og Regeringskansliet repræsenterer Sverige.

– Det er en stor ære at modtage dette prestigefyldte pris! Det er en anerkendelse af vores forretningsfokus på bæredygtig innovation. Dette højkvalitets LED-panel skaber en fantastisk atmosfære og bidrager til at reducere energiforbruget med cirka 50% sammenlignet med et gammelt anlæg, siger Martin Malmros, koncernchef Aura Light International AB.

Det vindende produkt er en LED-løsning for lofter med lav profil. Det anvendes som belysning i standard lofter i det offentlige rum og erstatter normalt standard lysstofrørsarmaturer med dimensioner 600 mm x 600 mm. Det er velegnet til kontorer, skoler, hospitaler og andre offentlige områder.

København, 14. september 2015

Aura Light ApS

For yderligere information, kontakt:
Benjamin Bak Møller, Solution Sales Manager Aura Light ApS,

+45 20 33 83 09, benjamin.bak@auralight.dk
Alina Roos, pressekontakt, Aura Light International AB,

+46 8 56 48 83 89, +46 702 86 40 02 alina.roos@auralight.com

Om Aura Light
Aura Light er en belysningsvirksomhed, der leverer bæredygtige løsninger til professionelle kunder, så de kan reducere sine omkostninger, sit energiforbrug og miljøbelastning. Aura Light er kendt for lang levetid, høj kvalitet og energibesparelser, hvor Aura Lights belysningsløsninger kan reducere energiforbruget med op til 80%. Aura Light blev grundlagt allerede i 1930 under navnet Lumalampan. Hovedkontoret ligger i Stockholm og belysningsløsningerne sælges over hele verden via datterselskaber og distributører. Kunderne findes primært inden for industri, handel og den offentlige sektor. Aura har cirka 300 medarbejdere og en årlig omsætning på ca. 600 millioner svenske kroner. Læs mere på www.auralight.dk

Citater

Martin Malmros, koncernchef Aura Light International AB