Ny belysningsløsning fra Aura reducerer energiforbruget med 55 %

Belysningsproducenten Aura introducer endnu en unik løsning til energibesparelse. Denne her løsning gør det muligt for fødevarebutikker at reducere energiforbruget og sit CO2-udslip med 55 procent samtidigt med at lysudbyttet øges med 60 procent.

Auras nye energispareløsning til belysning hjælper butikkerne med at reducere sine omkostninger og samtidigt minimere kuldioxidudslippet og deres miljøpåvirkning. Denne her løsning kan monteres i eksisterende armaturer og kræver ingen store investeringer, hvilket i sin natur resultere i tilbagebetalingstider på ca. 2 år. – Med denne belysningsløsning kan erhvervsvirksomheder reducere sine omkostninger samlet set, både når det gælder energi og vedligehold, samtidigt med at de øger kvaliteten og omtanken for miljøet, siger Martin Malmros, adm. dir og koncerndirektør Aura Light International AB. Den her løsning er endnu et resultat af Auras fokus på grønne, holdbare løsninger. Auras energispareløsninger består af et Long Life-lysstofrør fra Aura, en konventionel spole og en glimtænder. Lysstofrøret er specieltilpasset til omgivelsestemperaturer på + 5°C med et ekstra glasrør uden på lysstofrøret. Dette gør det til en perfekt løsning for køle reoler, kølediske, kølerum og kolde udendørs lokaler. Auras Long Life-koncept giver en løsning med en garanteret levetid på 9 år, hvilket er betydeligt længere end for standardprodukter. Aura udvikler og tilbyder Long Life-lyskilder og belysningsløsninger med er tydeligt fokus på miljø og holdbarhed. Med en levetid som er mindst tre gange længere end standardprodukter på marked, reduceres både omkostninger og miljøpåvirkning til en tredjedel. Med Auras energispareløsninger kan energikonsumtionen reduceres med 40-80 procent, hvilket reducere både energiomkostningerne og kuldioxidudslippet. Stockholm 10 juni 2009 Aura Light Danmark ApS