be2 bidt af royal bryllupsfeber sammen med hele resten af verden

Report this content

I forbindelse med hele verdens forberedelser til årtusindets hidtil største bryllup kan be2 melde om øget omsætning, især blandt de mere giftelystne medlemmer. Et godt gæt er, at mange af de nye online dating par vil følge i Kates og Williams fodspor ned ad kirkegulvet i løbet af året.

2011 tegner til at blive et rigtigt bryllupsår, ikke kun i Storbritannien, men også i resten af verden, hvor det kongelige bryllup har en kraftigt afsmittende virkning og sætter gang i frieriet hos både unge og ældre, netdating par som konventionelle par. En endnu større effekt synes dog at kunne ses blandt singler, der i højere grad end ellers melder sig på dating sites, fast besluttede på at finde deres private prins eller prinsesse.

I det mindste antydes denne trend i antallet af be2 dating medlemskaber, som er steget støt lige siden det royale par annoncerede deres forlovelse sidste november. Tendensen er måske naturligt nok tydeligst i Storbritannien, hvor antallet af nye medlemmer er næsten fordoblet i første kvartal af 2011 i forhold til samme periode sidste år. be2 mener, at en del af dette opsving roligt kan tilskrives det britiske hofs udmelding. Hypotesen understøttes yderligere af en kraftigt stigende kurve i antallet af be2 besøgende, der fandt websitet ud fra bryllups-relaterede søgninger. Dette tal er nemlig også vokset med over 50% siden november 2010.*

Jeg vil også være prinsesse

Royale bryllupper har altid inspireret andre par i stor stil til selv at blive gift. Helt uden sidestykke var dog Charles og Dianas bryllup i 1981. Det år giftede 45 ud af hver 1000 voksne kvinder sig i Storbritannien - et tal, der aldrig er overgået siden.

Med et rekordhøjt medlemsantal i 2011 krydser be2 naturligvis også fingre for, at deres egne kærlighedspar vil følge det kongelige eksempel og beslutte sig for at indgå ægteskab i år.

Hvidt bryllup de yngre pars valg

Om de så gør det med nær så stor pomp og pragt er mere tvivlsomt. En be2 spørgeskemaundersøgelse foretaget i 2010 afslørede, at blot hver fjerde svarafgiver drømte om et stort, hvidt bryllup. De fleste foretrak en mere afdæmpet højtidelighed med nære venner og familie.

Men lige netop for personerne i Kates og Williams aldersgruppe (under 35) forblev et hvidt bryllup det mest populære valg ... ikke at Kate og William selv havde et valg, må det formodes. Og mon ikke de spektakulære billeder, der vil gå verden rundt d. 29. april, vil bidrage til at gøre det helt store kirkebryllup endnu mere populært i den kommende tid.

- - - - - - - - - - - - - - - -

*Over 7.000 personer besøgte be2's britiske bryllups-"landing page" i februar og marts 2011 (sammenlignet med ca. 4.500 de foregående 4 kvartaler).

be2 er en af de førende matchmaking-tjenester i verden, skabt til at forene soulmates i harmoniske langtids-forhold. Mere end 20 millioner medlemmer i 37 lande fordelt på seks kontinenter stoler på be2’s avancerede matchnings-teknologi - udviklet af et ekspert-team bestående af psykologer, sociologer og statistikere. En succesrate på over 40% beviser, de ikke tager fejl!
Se mere om, hvordan be2 kan hjælpe dig til at finde kærlighed, på

be2 dating