Alle biler kører til Bella

Både de nyeste, de hurtigste, de hotteste og de mest praktiske modeller sætter til marts kurs mod årets store biludstilling i Bella Center – en udstilling, der for første gang også giver plads til de tohjulede.

Danmarks største biludstilling udvider. Det betyder, at Biler i Bella 2010 giver plads til motorcyklerne, der får deres helt eget område. Udover de tohjulede, vil årets udstilling også byde på masser af andre nyheder og aktiviteter. ”Publikum vil kunne opleve både premierebiler, superbiler, luksusbiler og praktiske familiebiler. Og selvfølgelig alt tænkeligt nyt udstyr og tilbehør. Dertil kommer et stort aktivitetsprogram med shows og konkurrencer, som skal gøre Biler i Bella 2010 til en oplevelse for hele familien,” siger udstillingschef Søren Lindquist. På BilMagasinets stand bliver der kredset om dansk bildesign. Her vises flere biler, som helt eller delvis er designet af danskere - blandt andet en dansk stylet Chevrolet Camaro 2010. Her kan man også møde de succesrige danske bildesignere Jesper Hermann og Christian Brandt, som tegner biler på standen. På temastanden "Ny teknologi" vises alternativer til de kendte brændselsformer: Benzin og diesel. Her vil være elbiler, biler der kører på brint og hybrid- og plugin hybridbiler. Dansk Shell er hovedsponsor for Biler i Bella. På deres stand i Centerhallen behøver man ikke at nøjes med at kigge på biler. Her er der også mulighed for at komme bag rattet i for eksempel en Alfa Romeo Brera Spider. Biler i Bella er Danmarks absolut største biludstilling. Sidste gang blev udstillingen besøgt af 72.234 gæster. Årets udstilling kører i fire dage fra 18-21 marts.