Både og fiskeri under samme tag

Bådmessen i Bella Center, som åbner den kommende week-end, satser på lystfiskeri sammen med de flere hundrede både og masser af bådudstyr, som vil være repræsenteret. En hel udstillingshal er dedikeret til alt omkring fiskeri og grej, og der afholdes også DM i Fluekast

Den 27. februar til og med den 7.marts 2010 vil Bella Center være fyldt med flere hundrede både og alt tænkelig bådudstyr, når den store bådmesse – Både i Bella – byder velkommen. Og som noget nyt i år satses der på lystfiskeri. En hel udstillingshal er dedikeret til fiskeri og grej. Hallen vil foruden udstillingen også summe af aktiviteter, fo-redrag og events både for voksne og børn. ’’Vi fornemmer en stigende interesse for fiskeri hos vore besøgende. Og med omkring 200.000 registrerede lystfiskere i landet, er det kun naturligt for os at fokusere på området på årets bådmesse’’, siger udstillingschef Bo Rasmussen. Også udstillerne er begejstrede for det nye område for lystfiskere. ”Det er et stort plus for Både i Bella, at der i år er så meget at komme efter med hensyn til fiskeri”, fortæller Søren Honoré fra lystfisker-magasinet Fisk & Fri. ”Ikke alene drager det flere folk derud, men de besøgende vil også lære noget nyt og blive inspireret, som i sidste ende betyder flere gode oplevelser på vandet.” DM i Fluekast En de mange events, som afholdes, er DM i Fluekast. Her er der lagt op til en ganske hård dyst med nogle af landets bedste fluekastere. DM i Fluekast afvikles i et samarbejde mellem Danmarks Sportsfi-skerforbund, Federation of Fly Fisher Denmark og Copenhagen Fly Casting Club. Se hele aktivitetsprogrammet og læs om Både i Bella på www.baadeibella.dk Foto: Gordon P. Henriksen, Fisk & Fri