Bella Center sætter rekord i antal internationale kongresser

I 2010 husede Bella Center 21 internationale kongresser, hvilket er det højeste antal internationale kongresser i koncernens historie.

Bella Center A/S, Skandinaviens førende kongresarrangør, sætter rekord i antal internationale kongresser i 2010. Koncernen havde i alt 21 internationale kongresser i løbet af sidste år.

’’Med det flotte antal internationale kongresser, understreger vi vores betydelige rolle i forhold til at positionere København som en af de førende mødedestinationer i Europa. Og med åbningen af Nordens største hotel, Bella Sky Comwell, i maj, er vi endnu bedre klædt på til at tiltrække flere internationale kongresser, således København stadig spiller med i front, når det gælder internationale events, fortæller administrerende direktør Arne Bang Mikkelsen.

Stigning i udstillere

Udover stigningen i internationale kongresser, har der også været flere udstillere i 2010 sammenlignet med 2009. Udstillerantallet steg fra 6.616 i 2009 til 7.634 i 2010. Stigningen skyldes bl.a. et større antal fagmesser.

Bella Center A/S havde 971.964 besøgende i 2010.

• I alt afholdt Bella Center og Forum Copenhagen 114 arrangementer i 2010.
  • I alt blev der afholdt 41 messer og udstillinger samt 22 kongresser – heraf 21 internationale.
  • Der var i alt 257 dage med arrangementer i 2010.
  • Koncernen har siden åbningen i 1966 haft over 32.000.000 besøgende.
  • Forum Copenhagen har været besøgt af 5.236.269 siden Bella Center overtog i 1997.

www.bellacenter.dk

Kontakt: