Bella og bilerne giver krisen baghjul

Efter styrtdyk i salget af biler, ser branchen ud til at have gen-fundet vejgrebet og optimismen. Til marts næste år slår Bella Center portene op til den store publikumsudstilling Biler i Bella

Om det er til familien eller fartelskeren, til mekanikeren eller millionæren, så har næste års store udstilling Biler i Bella noget for enhver smag, drøm og pengepung. ”Man kan vel sige at bilbranchens trodser krisen og viser ikke blot biler og udstyr, men også tro på fremtiden,” siger udstillingschef Søren Lindquist. Salget af biler var i september i år 19 procent lavere end ved samme tid sidste år. Men styrtdykket ser ud til at være stoppet, og der blev trods alt solgt 10.000 biler i september. I USA er salget af biler ligefrem steget dette efterår. Der er med andre ord flere gode tegn, der får branchen til at spå om bedre tider - en spådom Sø-ren Lindquist, gerne vil tilslutte sig. ”Finanskrisen har gjort ondt på bilbranchen. Men meget tyder på, at bunden er nået, og at branchen har genfundet vejgrebet. Så alt tegner til en både stor og flot udstillling,” siger Søren Lindquist. Biler i Bella nøjes næste år ikke med de firhjulede. Som noget nyt får udstil-lingen også en stor sektion med motorcykler, MC tilbehør og udstyr. Biler i Bella afholdes i dagene 18. – 21. marts 2010.