Bella Sky hotel i samarbejde med Comwell

Når Nordens største hotel med 814 værelser åbner ved Bella Center i sommeren 2011 bliver det med Comwell som partner. Navnet bliver Bella Sky – Comwell Hotel Copenhagen.

Et nyt hotel til 1,6 milliarder kroner er ikke hverdagskost for København. Og så bliver de to hoteltårne på 24 etager tilmed bygget med en hældning på 15 grader – en stor ingeniørmæssig bedrift. ”Det bliver på alle måder et fantastisk flot hotel, et vartegn for København og en rigtig god forretning,” siger Bella Centers administrerende direktør Arne Bang Mikkelsen, der i dag skrev under på en samarbejdsaftale med Comwells koncernchef Preben Nesager. ”Med Comwell har Bella Sky fået Danmarks dygtigste arrangør af møder og konferencer som partner. Comwell har ifølge Instituttet for konjunktur analyse det bedste omdømme blandt hotel-kæderne i Danmark. Det giver Bella Sky den helt rigtige profil,” siger Arne Bang Mikkelsen. For Preben Nesager er samarbejdet ikke blot ”sund fornuft”, fordi så mange Comwell-kunder efterspørger et stort konferencehotel i København. ”Det er faktisk 23 år siden, vi første gang drøftede ideen om at bygge et hotel ved Bella Center. Det var allerede dengang en utrolig god ide – og den er bestemt ikke blevet mindre god,” fortæller Preben Nesager. ”Med samarbejdet om Bella Sky hotellet vil Comwell nu også kunne klare de helt store møder, som er en af Bella Centers kompetencer,” siger Preben Nesager. ”Og vi kan få gavn af alle Comwells kunder, der længe har efterspurgt et Comwell hotel i København til møder og konferencer eller til golf-, spa- og forkælelsesophold,” replicerer Arne Bang Mikkelsen. Bella Sky bygges af Bella Center og drives i tæt samarbejde med Comwell på en langvarig aftale. Fakta • Comwell har 12 hoteller, 641 ansatte og en årlig omsætning på 500 millioner kroner. • Bella Center tæller 230 ansatte og omsætter årligt for mere end 400 millioner. 2009 gav besøgsrekord med 1,2 millioner gæster. • Det firestjernede Bella Sky Hotel får 814 værelser, 32 mødelokaler og 175 medarbejdere udover Bella Centers. Omsætningen forventes at runde 300 millioner kroner årligt fra 2015.