Casper Elgaard vandt elbil-løb fra Esbjerg til Bella Center

Et klimavenligt landevejs-race for el-biler kunne umiddelbart lyde ke-deligt. Men når bilerne rykker fra 0-100 kilometer på 3,7 sekunder og man sætter bilglade kendisser og racerkørere bag rattet på turen fra Esbjerg til Bella Center, bliver det alt andet end kedeligt.

”Hvem vandt?” Studievært Anders Breinholt griner, selv om det svier i konkurrence genet. Han og politiker Ida Auken, komiker Sebastian Dorset, bilskribent Christian Grau og ”Snebolden” fra P3 ved det alle godt. Det blev storfavoritten, racerkører Casper Elgaard, der vandt løbet fra Es-bjerg til København i de seks Teslaer – verdens hurtigste elbil. De seks dystede i discipliner som øko-kørsel og acceleration, inden de nåe-de frem til keglekonkurrencen på årets store bilmesse i Bella Center. ”Ida Auken var godt nok god til el-økonomisk kørsel,” lød det anerkendene fra en af arrangørerne bag GrenHeart Charity Challenge, da de seks Tesla Roadsters rullede ind på P-pladsen. Tesla tæller så prominente fans som Arnold Schwarzenegger og Bono. Den har på fuldt opladt batteri en rækkevidde på knap 400 kilometer – en god tur fra Esbjerg til København. Herhjemme koster standardmodellen 825.000 kroner. Overskuddet fra løbet og de mange arrangementer med Teslaen på Biler i Bella går til den humanitære organistation Care. Et løb i selve løbet var mellem TV 2 værten Anders Breinholt og bilskriben-ten Christian Grau. Den dyst og ikke mindst resultatet af den kan opleves i Go Morgen Danmark næste fredag.