Designudstilling for den gode sag besøger Danmark

Det europæiske arkitekturmagasin AIT og den schweiziske møbelproducent Dietiker har inviteret 120 europæiske arkitekter og designere til at deltage i projektet CHARITY CHAIR. En god sag, som støtter børneprojekter i Sydafrika, og som Bella Center har inviteret til Danmark.

’’Pimp up my chair“ – med dette slogan har det europæiske arkitekturmagasin AIT og den schweiziske møbelproducent Dietiker inviteret 120 europæiske arkitekter og designere til at deltage i CHARITY CHAIR – en udstilling for den gode sag, som Bella Center har valgt at bakke op om. Derfor er udstillingen inviteret til Danmark her i oktober.

Udfordringen med CHARITY CHAIR var at re-designe træstolen "ONO" ud fra egen frie fortolkning. Udstillingen er en vandreudstilling, som kulminerer med en auktion i Berlin i første uge af december 2010. Stolene bortauktioneres for den gode sag rettet mod børn i townshippen Langa nær Cape Town i Sydafrika.

Dansk deltagelse

Deltagerne er designere og arkitekter fra hele Europa, heriblandt er hele fem danske arkitektfirmaer udpeget til at deltage i udstillingen: Aarstiderne Arkitekter A/S, Arkitektfirmaet C. F. Møller A/S, Søren Robert Lund Architects, KiBiSi og Schmidt Hammer Lassen Design.

’’Formålet med at få udstillingen hertil er selvfølgelig at udbrede muligheden for at byde på de enkelte stole både her i Bella Center og ved den endelige auktion i Berlin i december. Jo flere øjne – jo flere bud, ‘’ fortæller Udstillingschef Lone Ann Disch, som glæder sig til at byde pressen og alle andre interesserede velkommen til den store åbning den 12. oktober kl. 14.30 . Her vil bl.a. den anerkendte designer, medstifter af firmaet KiBiSi og kreativ direktør Jens Martin Skibsted og arkitekt , designer og medejer af Aarstidernes Arkitekter Mikkel Westfall holde foredrag.

Tilmelding til den store åbning kan ske til Salgs- & projektleder Sara Skovgaard på ssk@bellacenter.dk .

Åbningen af udstillingen er i BC DESIGN CENTER – Bella Centers nye permanente udstillingsplatform for møbel- og interiør. Læs om BC DESIGN CENTER på www.bcdesigncenter.dk .

Udstillingen kan ses i perioden 12.- 20. oktober 2010, er åben for alle og gratis i hele perioden.

Kontakt: Udstillingschef Lone Ann Disch på tlf. 32 47 21 55 eller e-mail: lad@bellacenter.dk .