Ferie i Bella trodsede vintervejret

Snevejret ramte også ferieudstillingen i Bella Center her i weekenden. Nogle gæster ankom sågar på langrendsski. Men trods sneen og de mange forhindringer var der stor tilfredshed blandt både danske og udenlandske udstillere.

Weekendens snekaos ramte også året store Feriemesse i Bella Cen-ter. Men til trods for snedriver, glatte veje, forsinkede tog og aflyst metro nåede 32.502 gæster frem. Enkelte sågar med alternative transportformer som langrendsski. ”Med sådan et vintervejr kan vi godt være tilfredse med årets ferie-messe,” siger projektleder Margit Geil. Det er rigtig mange udstiller også. Og måske netop på grund af vinterkulden. På feriemesse kunne udbydere af krydstogter som Nyhavn Rejser melde om utrolig stor interesse hos publikum for at lade sig forkæle på et varmt krydstogt. Hos de mange udenlandske udstillere var der også god stemning. For eksempel hos The Gambia Yuna Village Garden Resort, som udstiller på Ferie i Bella for første gang: ‘Vi er den eneste vestafrikanske destination repræsenteret på messen, og folk har vist stor interesse. Så vi kommer tilbage næste år’’, fortæller marketingsdirektør Modou Joof. Årets messe var også entuisiaternes messe. Både den store dykker-sektion og Golf-udstillingen melder om masser af besøgende. ’’Vi har haft besøg af den helt rigtige målgruppe, så vi er meget tilfredse, fortæller Julie Arnstedt, Sponsor- & Event Manager hos Royal Golf Club og City Golf Copenhagen. Også områdechef Morten Jensen fra Nike Golf er ret god tilfreds med messedagene: ’’Vores produkter er blevet mere etablerede på mar-kedet, så interessen i Bella Center i år har været rigtig stor. Det har faktisk været vores bedste messe i de tre år, vi har deltaget.’’ Ferie09 sidste år blev i alt besøgt af 39.595.