Flere internationale indkøbere på Skandinaviens største smykkemesse

Skandinaviens største fagmesse, Copenhagen Jewellery Fair, i Bella Center kan efter fire dage konstatere en stigning i internationale indkøbere.

Copenhagen Jewellery Fair i Bella Center manifesterede sig endnu engang gennem fire funklende messedage som den absolut største messe indenfor smykke- og urindustrien i Skandinavien. HKH prinsesse Marie, der er protektor, kastede igen glans over den vigtige messe ved sin tilstedeværelse.

Flere internationale indkøbere fandt vej til Bella Center sammenlignet med sidste år. Årets messe havde i alt 1.488 internationale besøg, hvilket er en stigning på 16 pct. sammenlignet med 2010, hvor der var 1281 besøg fra udlandet. Stigningen tæller bl.a. flere indkøbere fra vores naboer – Sverige, Norge, Tyskland.

’Den stigende antal internationale indkøbere afspejler det positive internationale fokus for danske leverandører og producenter, som netop henter deres vækst på de internationale markeder. Messen oplevede en tilbagegang fra de danske indkøbere, hvor købekraften er præget af de velkendte problemstillinger - bl.a. et forestående valg, usikkerhed omkring den globale økonomiske situation, massiv opsparing og et forbrug, der ikke er aktiveret, ‘ fortæller direktør Christoffer Ritzau fra Guldsmedenes Leverandørforening.

Det samlede besøgstal på Copenhagen Jewellery Fair 2011 blev 6.381. I 2010 var der i alt 7.152 besøgende.

www.copenhagenjewelleryfair.dk

www.guldsmed.dk

Kontakt :

Direktør Christoffer Ritzau, Guldsmedebranchens Leverandørforening, tlf. 45 83 52 11, cr@guldsmed.dk

Salgs- & marketingschef Bolette Hvalsøe, Bella Center, tlf. 32 47 23 01, bhv@bellacenter.dk

Presseansvarlig Sugasini Sooriyakumaran, Bella Center, tlf. 32 47 26 13, sso@bellacenter.dk

Tags: