Gang i salget af både og udstyr i Bella Center

Der er efter to års krise atter kommet gang i salget af både og udstyr. De fleste udstillerne på Både i Bella kunne derfor notere sig flere købere, selv om der samlet set var lidt færre gæster end sidst på den store bådudstilling.

Der var lidt færre osere, men langt flere gæster med penge på lommen på årets store bådudstilling i Bella Center i København. Bådudstillere og sælgere af udstyr som for eksempel Palby Marine A/S melder om forår og gang i omsætningen efter et par mørke kriseår. ’’Vi har gennem de sidste to år gennemlevet en svær tid med dykkende omsætning og store tab. Vi måtte foretage nedskæringer, reducere omkostninger, sige farvel til gode medarbejdere og kæmpe med finansieringen,” fortæller Bjarne Carlsen fra Palby Marine A/S. ”Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget. Vi er begyndt at lytte til vores kunder og effektivisere forretningen, så vi nu er ’back to basic’ og ’back in business’. Og med Både i Bella blev det på alle måder forår, ” siger han. Hos MarineParken i Fredericia måtte ejeren, Bo Hold, kalde ekstra folk ind til at håndtere de mange bådkøbere: ”Der har været utrolig godt gang i salget og interessen. Normalt lukker vi ikke mange aftaler under messer. Men det gør vi nu. Jeg tror roligt, man kan sige, at bådbranchen er på vej ud af mørket,” fortæller Bo Hold. På årets Både i Bella blev der også lukket op for lystfiskerne. Og det nye Fiskeri & Grej blev så velbesøgt, at succesen gentages. Og det er udstil-lerne meget tilfredse med. Steen Ulnits fra Purefishing og Allan Magnus fra Normark kan fortælle om kvalitetsbevidste besøgende med stor købelyst. Og så var der masser af sjov og god energi omkring Fiskeri & Grej – blandt andet Danmarksmesterskabet i Fluekast, der blev genvundet af Lasse Karlsson. Hos udstillingschef for Både i Bella, Bo Rasmussen, er det heller ikke svært at finde en grimasse, der kan passe: det store smil. ”Det har ganske enkelt været en fantastisk bådudstilling. Det maritime Danmark har virkelig gjort forårsklar, og det har været en fornøjelse af se finanskrisen fordufte i horisonten,” siger Bo Rasmussen. På årets bådudstilling gik der 35.800 gennem tælleapparaterne. Både i Bella vender tilbage næste år.