Minister kørte eldrevet sportsvogn

Tusindvis af bilglade danskere lagde vejen forbi den store biludstilling i Bella Center fra torsdag til søndag. Og et ministerbesøg blev det også til. Klimaminister Lykke Friis kiggede forbi om lørdagen, hvor hun havde fokus på klimavenlige biler og blandt andet fik en tur i den eldrevne sportsvogn Tesla og elbilen Mitsubishi iMiEV

Bilsalget i Danmark har fremgang, og optimismen er spirende. Det kunne også mærkes på den store biludstilling Biler i Bella, som afholdes hvert andet år i Bella Center. Her kunne tusindvis af besøgende kunne boltre sig i superbiler, luksusbiler, familiebiler, el-biler, motor-cykler, tilbehør mv. Og de mange udstillere er positivt stemt efter de fire udstillingsdage: ’’Vi er begge med for første gang, og det har været en rigtig god oplevelse med stor respons fra vores besøgende. Vi har haft en bred be-røringsflade, da vi både har haft besøg af motorcykelentusiasterne og de bilinteresserede, som ofte også har kørekort til motorcykel’’, for-tæller Ketty Haasum fra Italian Bike Store og Hans Jørgen Kordovsky fra Triumph Center Copenhagen. Biler i Bella har for første gang dedikeret en hel hal udelukkende til motorcykler. Der var også smil hos biludstillerne. Kommunikationschef Ann Strøby fra Mitsubishi Danmark fortæller: ’’Det er gået over al forventning. Der har været rigtig mange besø-gende, og samtidig kan vi mærke, at danskerne har fået købelysten tilbage.’’ En minister kom forbi En minister lagde også vejen forbi. Klima- & energiminister Lykke Friis besøgte udstillingen om lørdagen, hvor hun havde fokus på klimaven-lige biler. Hun fik da også lige tid til at prøve en lille tur i den eldrevne sportsvogn Tesla og elbilen iMiEV fra Mitsibushi. Ministeren har netop givet yderligere 7 millioner støttekroner til forskning i, hvordan elbiler og elforsyning kan spille bedst muligt sammen. Biler i Bella 2010 havde et meget tilfredsstillende besøgstal på i alt 62.857.