Modemesserne i København indleder strategisksamarbejde

MyFashionWeek - Modemesserne i København går sammen for at sikre fortsat vækst i den skandinaviske modeindustri.

Udfordrende tider bringer nye initiativer og modebranchen har allieret sig for at styrke Københavns status som modemetropol. Modemesserne CPH Vision & Terminal-2 lancerer nu i samarbejde med CIFF og Gallery den splinternye webplatform MyFashionWeek. MyFashionWeek er en rejseportal for modebranchen som tilbyder skræddersyede løsninger og færdige servicepakker til alle fashion professionals som besøger den københavnske modeugen - inklusiv gratis adgang til messerne. Som følge af det tætte samarbejde imellem de tre messeorganisationer - CPH Vision/ Terminal-2, CIFF og Gallery - og med støtte fra Dansk Detail lanceres MyFashionWeek som den ultimative serviceplatform for modeprofessionelle. "Vi igangsatte dette initiativ, fordi vi har brug for mindre snak og mere handling. I stedet for at gå og vente på konsekvenserne af den økonomiske krise besluttede vi at imødegå de nuværende finansielle udfordringer direkte, og det var meget motiverende for os at finde ud af, at ideen har så massiv støtte fra de andre messer. MyFashionWeek vil ikke bare gavne modeindustrien, men hele København." (Peter Fenger Selchau - Direktør, CPH Vision & Terminal-2) CIFF bakker fuldt op om MyFashionWeek. Vi er glade for, at vi i samarbejde med CPH Vision, Terminal-2 og Gallery nu kan tilbyde indkøbere og andre én samlet serviceportal til en god modeoplevelse i København. Vi ser gode muligheder i portalen nu og i fremtiden, da det er vort mål at videreudvikle denne til fordel for indkøberne." (Bolette Hvalsøe Olesen - Salgs- & Marketingschef, CIFF) "Dansk Detail bakker selvfølgelig op om MyFashionWeek. Vi synes, at det er supervigtigt, at de mange indkøbere fra butikkerne kommer til København og bruger de mange muligheder for inspiration og indkøb, så forbrugerne kan opleve butikker med superaktuelt tøj, sko og tilbehør. MyFashionWeek, er med til at gøre dette muligt med billige pakkerejser" (Jens Birkeholm - Direktør, Dansk Detail) Dette er første gang et initiativ og samarbejde af denne art er udviklet specielt til de besøgende ved Københavns modeuge. MyFashionWeek er skabt af professionelle til professionelle og har til formål at forbedre serviceydelserne for indkøbere, presse og andre besøgende ved Københavns modeuge samt at imødekomme den travle rejsendes behov. MyFashionWeek tilstræber at reducere omkostningerne med op til 30-50 % ved at tilbyde de mest attraktive løsninger inden for både rejser og ophold. Skræddersyede løsninger er designet som servicepakker, der bland andet omfatter fly og hotel til attraktive priser. MyFashionWeek er en non-profit organisation og er oprettet med udgangspunkt i kravet om en professionel og effektiv service, der kan tilbyde øjeblikkelig gennemslagskraft samt tiltrække flere modeprofessionelle til København. Messerne sponsorerer fribilletter Modemessernes arrangører har også indvilliget i at sponsorere adgangsbilletter til CPH Vision, Terminal-2, CIFF og Gallery, til alle brugere af MyFashionWeek der benytter sig af servicen i forbindelse med booking af hotel, fly etc. til modeugen. Lanceringen af MyFashionWeek er del af en omfattende og langsigtet plan for at styrke of samle den skandinaviske modeindustri samt sikre modemessernes og hele Københavns fremtidige succes. MyFashionWeek er et af mange nye initiativer som bliver lanceret i forbindelse med modeugen i februar 2010. www.myfashionweek.dk