Populære krimipar gæster BogForum

Flere og flere danner par i krimilitteraturen – en genre som er mere populær end nogensinde før. På årets BogForum får de mange engagerede krimilæsere muligheden for at møde deres favoritpar.

Normalt er der én forfatter bag en bog, men indenfor krimigenren, som de senere år har gjort sit indtog over hele Danmark og har gjort os sultne efter at løse den ene krimigåde efter den anden, danner flere og flere forfattere par. Men hvorfor går forfatterne sammen for at skrive? Hvordan foregår skriveprocessen? Hvilke udfordringer er der undervejs, når to forfattere skriver sammen? Disse og mange andre spørgsmål kan krimielskere få svar på, når årets BogForum får besøg af flere af de populære krimipar. Grundidéen bag bogmessen er netop at give de mange læsere mulighed for at møde deres favoritforfattere og forfatterne mulighed for at møde deres engagerede læsere.

Blandt de krimipar, som besøger bogmessen, er: Lotte & Søren Hammer, Alexandra & Alexander Ahndoril (alias Lars Kepler), Sverige, Lene Kaaberbøl & Agnete Friis, Christian Dorph & Simon Pasternak, Roslund & Hellström, Sverige, Jeanette Øbro & Ole Tornberg, Anders Rønnow Klarlund & Jacob Weinreich (alias A.J. Kazinski).

Debutantprisen 2010

Også i år uddeles Danske Banks Debutantpris på BogForum. Det sker fredag kl. 10:30, hvor også Danske Banks Litteraturpris overrækkes. Sidste år vandt Martin Kongstad Debutantprisen for novellesamlingen 'Han danser på sin søns grav'.

Vedhæftet er oversigt over de indstillede kandidater til Danske Banks Debutantpris 2010.

Læs mere om Bogmessen og se programmet på www.bogforum.dk eller i kataloget, som kan fås hos boghandlere og biblioteker landet over.BogForum afvikles i Forum Copenhagen fra den 12.-14. november 2010, og billetter kan købes på www.billetlugen.dk

Presseakkreditering

Pressen kan tilmelde sig ved at sende en mail til pressemedarbejder Sugasini Sooriyakumaran på sso@forumcopenhagen.dk

Kontakt: Projektleder & programansvarlig Stinne Hjortlund Kristoffersen på telefon