Stigning i arrangementer hos Bella Center A/S

I 2011 havde Bella Center A/S 127 arrangementer. Det er en stigning på 11pct sammenlignet med 2010.

Bella Center A/S, Skandinaviens førende udstillings- og kongrescenter havde i 2011 i alt 127 arrangementer fordelt på året. Det er en stigning på 11 pct., hvis der sammenlignes med året før, hvor koncernen husede 114 arrangementer i alt. Denne stigning i antal arrangementer skyldes bl.a. åbningen af Bella Sky hotel tilbage i maj 2011.

’Med investeringen i Nordens største hotel er vi blevet stærkere på møde- og konferencemarkedet i Danmark og kan med ekstra 31 møderum tiltrække endnu flere møder og konferencer, samtidig med vi forsat har rammerne og de kompetente medarbejdere til at få de store internationale kongresser til København. I år har vi bl.a. de to store kongresser EWEA (Europas største kongres indenfor vindenergy) og EAGE (verdens største kongres indenfor geoscience), fortæller administrerende direktør Arne Bang Mikkelsen.

Foto: Claus Starup

Bella Center A/S havde 1.108.000 besøgende i 2011.

• I alt afholdt Bella Center og Forum Copenhagen 127 arrangementer i 2011.
  • I alt blev der afholdt 45 messer og udstillinger samt 82 kongresser & events/teaterarrangementer – heraf er 17 kongresser internationale.
  • Der var i alt 257 dage med arrangementer i 2011.
  • Bella Center har siden åbningen i 1966 haft knap 27.000.000 besøgende.
  • Forum Copenhagen har været besøgt af knap 5.500.000, siden Bella Center overtog driften i 1997.

www.bellacenter.dk

www.bellasky.dk