Stigning i internationale besøg på modemessen i Bella Center

24.653 havde passeret indgangene, da CIFF lukkede den københavnske modeuge hertil aften. Og tallet viser en stigning på 7 % i de internationale besøg sammenlignet med august 2009.

Den 35. version af Copenhagen International Fashion Fair (CIFF) i Bella Center havde denne gang besøg af 24.653 indkøbere, hvilket er på niveau med sidste august. Dog var der en fremgang i de internationale besøg på 7 % sammenlignet med august 2009. I alt var der 7.101 besøg fra udlandet.

Stigningen viser, at der forsat skal være en udvikling for at fastholde de mange besøgende samt tiltrække flere både danske og internationale. Derfor fortsætter CIFF med at styrke sig for dermed at sikre fremtiden.

Ideen er at skabe en totaloplevelse med forsat fokus på stærke koncepter, events i eventen, trendforedrag, spændende restaurantmiljøer mv. En ’fashion town’, som bliver en ’one-stop-shop’ til fordel for indkøbere, udstillere og presse hver sæson.

’’Med den gode infrastruktur, lufthavnen I nærheden, åbningen af Nordens største hotel næste forår, de mange kvadratmeter i Bella Center og ikke mindst et dedikeret team af medarbejdere, har vi alt, hvad vi behøver for at skabe en succesfuld modeby, ‘’ fortæller Salgs- og marketingschef Bolette Hvalsøe.

Gallery i Forum Copenhagen havde i alt 11.400 besøgende på tre dage. Tallet er det højeste Gallery har haft nogensinde i august og er en stigning på 4,6 % sammenlignet med august 2009.

www.ciff.dk

www.ciffkids.dk

Kontakt:

Bolette Hvalsøe, Salgs- & marketingschef, tlf. 32 47 23 01, bhv@bellacenter.dk

Sugasini Sooriyakumaran, Pressemedarbejder, tlf. 32 47 26 13, sso@bellacenter.dk