Streetmodeller på catwalken under modeugen

Modeugen byder altid på professionelle modeller, som castes via de forskellige modelbureauer, men på CIFF TRENDSHOW har Pivot Performance, som står for showet, også valgt at finde et par af modellerne på gaderne i København.

Modellerne i den købehavnske modeuge er normalt professionelle og fra de forskellige modelbureauer, men på CIFF TRENDSHOW i Bella Center er der også et par modeller med, som er blevet castet direkte fra gaden.

PIVOT Performance, som står bag trendshowet i år, har i samarbejde med deres stylister valgt at finde disse modeller blandt københavnerne for at give showet og trendtemaet URBAN JUNGLE (de fire trendtemaer i år er udviklet af franske Peclers Paris) et mere broget og menneskeligt præg.

Adam Winther & Umar Nyonyintono

’De professionelle modeller er skolet til at være neutrale i udtrykket, hvor der med streetmodeller kommer mere personlighed på scenen, som matcher URBAN JUNGLE-temaets fokus på mennesker godt’, fortæller Mette Louise Kryger fra PIVOT Performance.

Modellen Adam Kojo Winther fra Nørrebro (18 år) blev spottet på Strøget, mens Umar Nyonyintono fra Amager (26 år) blev spottet i sit lokale fitnesscenter. Det er første gang, at begge drenge er med på en catwalk:

- Det er både sjovt, anderledes og udfordrende at være en del af et så stort et set-up, som CIFF TREND SHOW er, fortæller Adam Kojo Winther.

Muligheden for at finde streetmodeller til showet har kunnet lade sig gøre, da der er hele 50 modeller på CIFF TREND SHOW, hvilket gør det til det største show under modeugen.

www.ciff.dk        www.ciffkids.dk

Kontakt :

Mette Louise Kryger, PIVOT Performance, mette-louise@pivot.dk , tlf. 40 68 68 10

Sugasini Sooriyakumaran, Presse- og kommunikationsansvarlig, sso@bellacenter.dk , tlf. 32 47 26 13