Boligejeren er den nye mægler

Prisen på boligen kan fastsættes hjemme fra sofaen.

Hvad ligger egentlig bag mæglerens vurdering af din bolig? Hvad sammenligner han med? Hvem er konkurrenterne til denne bolig? Hvordan er boligerne forskellige? Nu kan alle få indblik i ejendomsmæglerens vurderingsteknik.

Selvsalgssiden ”Bolighandel.dk” har netop lanceret et gratis vurderingsværktøj “Boligprisberegneren”, hvor både køber og sælger kan fastsætte priser på alle 1,2 millioner ejerboliger i Danmark.

“Prisfastsættelsen af boliger skal være fri. Vi leverer en avanceret regnemaskine og de relevante markedsdata, der skal til for at fastsætte prisen - helt ud fra samme kriterier, som en ejendomsmægler ville gøre det”, siger CEO i Bolighandel.dk Christian van der star Byskov.

”På samme tid kan kunderne få et overblik over alle udbudte og solgte boliger i det område, de ønsker. Dermed kan man også beregne prisen ud fra et bestemt kvarter, postnr. eller gade og på en manuelt indtastet adresse eller areal.”

Fastsæt prisen på alle boliger fra mobilen…

Med beregneren kan man selv regulere de faktorer, der gør boligen unik. ”Vi har lavet beregneren, så man som bruger selv kan fastlægge de boliger/prisgrundlag, man ønsker at blive sammenlignet med, hvad enten dette er et lokalområde, bydel eller postnr.” Du kan derefter vælge om de pågældende boliger skal medgå i beregningen eller ej. Når du har fundet dit sammenligningsgrundlag, fastsætter du faktorer for herlighedsværdi, beliggenhed og standen på den bolig, du vil regne på – præcis som en mægler vil gøre det ved en vurdering.”

”Når udbudsprisen er beregnet, viser Boligprisberegneren, hvilken handelspris man skal regne med at opnå sammenlignet med det gennemsnitslige afslag, der har været for tilsvarende boliger det seneste kvartal – tættere på mæglerens hverdag kan man ikke komme”, siger CEO for Bolighandel.dk Christian Van der Star Byskov.

Det hele kan klares fra alle enheder, der har adgang til internettet – også mobilen. På Bolighandel.dk kan boligejere dermed sætte en realistisk pris på deres bolig og sætte den til salg.

Boligkøbere kan beregne prisen på deres drømmebolig og sammenligne prisen med andre boliger i området – alt sammen med støtte fra en advokat fra Danske BOLIGadvokater.

Bolighandel.dk er en uafhængig boligportal, der rummer mulighed for enten at sælge helt selv eller få assistance fra (en boligadvokat fra) Danske Boligadvokater, som kan sikre samme sikkerhed og tryghed som ved en traditionel bolighandel og samme eksponering via alle de landsdækkende boligportaler.

Portalen leverer alle relevante tillægsydelser som forsikringer, ejerskifteforsikringer, tilstandsrapport, energiattest samt finansiel rådgivning og juridisk rådgivning.

Ydligere kontaktoplysninger:
CEO Christian Byskov
Tlf. 20542929
E-mail: christian@bolighandel.dk

Bolighandel.dk er en uafhængig boligportal, der giver boligejere mulighed for at sælge deres bolig selv eller få hjælp fra en boligadvokat.

Tags: