Bonava fejrer rejsegilde på Roskildes første svanemærkede boliger

Sammen med Roskildes borgmester Joy Mogensen, håndværkerne og de kommende beboere fejrede Bonava rejsegilde på det miljømærkede rækkehusprojekt på Toppen i Trekroner

Dannebrog og den traditionelle grønne krans strålede i forårssolen da Bonava holdt rejsegilde på Roskildes første svanemærkede boliger. Med til festlighederne var Roskildes borgmester Joy Mogensen, der reflekterede over forskellen på at bo i et gammelt hus, og det at flytte i et helt nyt nabolag som Toppen.

”Jer der skal bo her”, sagde hun, ”kommer til at give området et sprog. Det er jer, der lægger den første samtale, den første stemning, og den første atmosfære ind i området, og jeg håber, at I de næste mange år vil opleve, at det er her, I føler jer på Toppen”.

Arkitekt MAA Ulrik Storm, fra Mannik & Storm, udtrykte tilfredshed med realiseringen af projektet, der lever op til visionen om at være ’dit hjem i det grønne’.

”Toppen er et sympatisk nabolag, der er bynært og alligevel er her højt til loftet. Toppen er moderne, bæredygtigt og med kunst i landskabet”, tilføjede Per Thomas Dahl, produktionsdirektør hos Bonava, inden der blev råbt et trefoldigt hurra for håndværkerne.

Boligprojektet på Toppen omfatter 38 to-plansboliger, hvoraf de 30 allerede er solgt eller reserverede. De første beboere flytter ind i de nybyggede rækkehuse i september 2017.

Bonava er Danmarks største boligudvikler, og den første udvikler til at satse strategisk på bæredygtige familieboliger. Svanemærkning indebærer, at alle materialer i boligen er blevet vurderet og godkendt af Miljømærkning Danmark, og det sikrer, at hver enkelt bolig en stærk, grøn profil og et meget lavt energiforbrug. Bonava har næsten 600 svanemærkede hjem på vej eller afleveret til beboerne.

Billedtekst1: Rejsegilde på Toppen i Roskilde

Billedtekst2: Borgmester Joy Mogensen taler til rejsegildet på Toppen.

Bonava er en af Nordeuropas førende virksomheder inden for boligudvikling. Bonava udspringer fra NCC og har skabt hjem og nabolag siden 1930’erne. I dag har Bonava 1.600 medarbejdere og er aktive i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, Skt. Petersborg, Estland og Letland med en omsætning på SEK 13,5 milliarder. Bonava’s aktier er noteret på Nasdaq børsen i Stockholm.