Erfaren ledelse overtager i Bonava

Ansvaret for ledelsen af Bonava Danmark/Norge bliver fremover midlertidigt delt mellem salgs- og marketingdirektør Kristina Olsen og økonomidirektør Morten Jakobsen.

Kristina Olsen og Morten Jakobsen vil fortsætte på deres hidtidige poster og overtager desuden pr. 8. oktober rollen, der er blevet ledig med Torben Modvigs afgang. Det bliver Kristina Olsen, der tager den formelle rolle som administrerende direktør.

”Vi har et velfungerende ledelsesteam i Bonava Danmark/Norge, og det bliver en rigtig god løsning at kunne fortsætte kursen med to erfarne chefer i et stærkt samarbejde”, siger Joachim Hallengren, CEO og koncernchef for Bonava. “Torben Modvig har på mange måder bidraget til udviklingen af det danske og norske marked for Bonava, og jeg ønsker ham held og lykke i den fremtidige karriere”.

Kristina Olsen er uddannet statsautoriseret ejendomsmægler, har en bachelor fra CBS og mere end 25 års erfaring fra ejendomsbranchen. Morten Jakobsen har en HD fra CBS, kom til Bonava fra NCC Property Development i 2017, og har ligeledes årelang erfaring fra branchen.

Bonava er en af Nordeuropas førende virksomheder inden for boligudvikling. Bonava har skabt hjem og nabolag siden 1930’erne. Bonava har 2.000 medarbejdere og er aktive i Sverige, Tyskland, Finland, Danmark, Norge, Skt. Petersborg, Estland og Letland, med en omsætning på SEK 14,5 milliarder i 2017. Bonava’s aktier er noteret på Nasdaq børsen i Stockholm.