Erfaren projektmager tilbage hos Bonava

Efter en kort afstikker er Claus Skytte tilbage hos boligudvikleren Bonava

En gang imellem skal man rejse ud for at finde hjem, og det har vist sig at være tilfældet for Claus Skytte, der 1. juli 2017 tiltræder som regionschef hos Bonava Danmark.

Claus Skytte har tidligere arbejdet som udviklingsdirektør ved Bonava, og får nu ansvaret for akkvisition af jord, projektudvikling og investorsalg for region København.

For den nyudnævnte regionschef er det en ønskesituation, at have en række kompetencer samlet under én ledelse. ”Jeg er fascineret af de resultater man opnår, når man driver processer fremad som et team”, siger Claus Skytte. ”Bonava Danmark er en spændende virksomhed med en årlig omsætning på ca. 1 mia. kroner og ambitioner om at vokse, og den udvikling glæder jeg mig til at bidrage til”.

Den 50-årige Skytte har en fortid i NCC Property Development, Arkitektgruppen, Keops og MT Højgaard, og medbringer bl.a. en stort netværk og erfaring med investorsalg. Sidstnævnte matcher Bonava’s fokus på at øge salget af projekter til investorer.

I forbindelse med ansættelsen indtræder Claus Skytte i direktionen for Bonava Danmark A/S.

Fakta om Claus Skytte

Uddannelse:                     Bygningskonstruktør, Byggeteknisk Højskole

Master - strategi og lederudvikling, CFL

Akademiuddannelse i fast ejendom, Niels Brock

Tidligere stillinger:            Projektudviklingsdirektør, MT Højgaard

Udviklingsdirektør, NCC Bolig & Bonava

Projektdirektør, NCC Property Development

Projektchef, MT Højgaard, Keops og Arkitektgruppen

Privat:                               Inkarneret dykker og jæger. Gift og har 1 barn, bor i Vanløse.

Fotos: Tobias Lauesen