Bravida udskyder børsnotering

Bravida udskyder børsnotering (Oslo/Stockholm 18. december 2002) Ledelsen og ejerne af Bravida ASA tager konsekvensen af det ekstremt stramme kapitalmarked og lægger foreløbig børsnoteringen på is. Den oprindelige målsætning var at gennemføre børsnoteringen i løbet af første halvår 2003. Forudsætningerne for en vellykket børsintroduktion og eventuel indhentning af ny kapital er ikke til stede på kapitalmarkedet i dag. Vurderingen deles af Bravidas ejere, bestyrelse, ledelse og rådgivere. Ud over negativ udvikling på kapitalmarkedet har Bravida oplevet en kraftig nedgang på det norske marked. Det har ført til en svagere resultatgrad hidtil i år sammenlignet med rekordåret 2001. Markedsudsigterne for virksomheden næste år er moderate. Målet - en børsnotering af Bravida - ligger fast, men det er i dag usikkert hvornår det vil ske. Bestyrelsen vil nu i samråd med ledelsen og rådgiverne løbende vurdere udviklingen på kapitalmarkedet og igangsætte de endelige forberedelser til børsintroduktion, når tiden er moden. - Med den aktuelle situation på kapitalmarkedet og nedgangen på Bravidas norske marked er denne beslutning helt naturlig, og vi er tilfredse med den. Nu vil vi bruge tiden på at skabe et endnu mere slagkraftigt Bravida, siger koncernchef Jan Kåre Pedersen. For yderligere information, kontakt: Per Øseth, finansdirektør, Bravida ASA tlf.: +47 952 28 535 Anne Karin Augland, kommunikationsdirektør, Bravida ASA tlf.: +47 901 30 100 Bravida ASA er Nordens førende tekniske totalleverandør med ca. 13.000 medarbejdere i Norge, Sverige og Danmark. Selskabet er norskregistreret med hovedkontor i Stockholm. Bravida leverer fremtidsrettede løsninger inden for informations- og kommunikationsteknologi, tele- og datanet, el, ventilation og VVS samt intelligente løsninger. Bravida håndterer hele leverancer fra design og projektering til installation, drift og vedligeholdelse. Medarbejderne er lokaliseret ved mere end 400 steder i Norden. Se også www.bravida.dk ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/18/20021217BIT01150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/18/20021217BIT01150/wkr0002.pdf