EU godkender købet

Bravidas køb af dansk og svensk virksomhed: EU godkender købet (Oslo/Stockholm, 16. december 2002) Bravida har i dag fået meddelelse fra EU om, at købet af Danmarks største installations- og servicevirksomhed samt tilhørende svensk virksomhed er godkendt. EU har den seneste måned vurderet Bravidas køb af Semco Danmark A/S med 1.900 ansatte, svenske Prenad AB og Totalinstallatören AB med i alt 500 ansatte, ejet af danske C.W. Obel. I dag har Bravida modtaget meddelelsen fra EU, om at der ikke er konkurrencemæssige hindringer for, at købet af virksomhederne gennemføres. Bravida offentliggjorde købet af den C.W. Obel-ejede installations- og servicevirksomhed i Danmark og Sydsverige 10. oktober 2002. Opkøbet gør Bravida til den klart førende totalleverandør af installations- og servicetjenester i Norden. Den positive melding fra EU betyder, at planlægningen af integrationen mellem de købte virksomheder og Bravidas eksisterende virksomhed i Danmark og Sydsverige fuldføres. Integrationen, som også indebærer et navneskifte til Bravida for de tre virksomheder, starter i det nye år. For yderligere information, kontakt: Anne Karin Augland, kommunikationsdirektør, tlf. +47 901 30 100. Sverre Auestad, informationsrådgiver Bravida ASA, tlf. +47 976 88 910. Se også www.bravida.dk Bravida ASA er Nordens førende tekniske totalleverandør med ca. 13.000 medarbejdere i Norge, Sverige og Danmark. Selskabet er norskregistreret med hovedkontor i Stockholm. Bravida leverer fremtidsrettede løsninger inden for informations- og kommunikationsteknologi, tele- og datanet, el, ventilation og VVS, samt intelligente løsninger. Bravida håndterer hele leverancer fra design og projektering til installation, drift og vedligeholdelse. Medarbejderne er lokaliseret ved mere end 400 steder i Norden. Se også www.bravida.dk ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/16/20021216BIT00320/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/12/16/20021216BIT00320/wkr0002.pdf