Rekordresultat for Bravida

Rekordresultat for Bravida Bravidakoncernen opnåede et rekordresultat på hele 402 millioner NOK efter tredje kvartal i 2001. Det giver en overskudsgrad på 5 procent for det tredje kvartal, hvilket er 0,5 procent mere end for halvårsresultatet på 4,5 procent. Anledningen er succesfulde omkostningsbesparelser og effektiviseringer. Bravida kan fremvise et driftsresultat før goodwillafskrivninger (EBITA) på 402 millioner NOK efter det tredje kvartal i år. Det er en resultatforbedring på 231 millioner NOK sammenlignet med proforma- tallene for begge selskaber tilsammen for den tilsvarende periode forrige år. Omsætningen for perioden blev 8.095 millioner NOK, til sammenligning var den på 8.046 millioner NOK i samme periode i fjor. Bravidas svenske marked er i en stabil og fremgangsrig udvikling, specielt i forbindelse med totalleverancer til større byggeprojekter. Det har bidraget til øgede markedsandele og forbedring af overskudsgraden. I Norge er det især omkostningsbesparelser, omkostningseffektiviseringer og markedstilpasning, som har givet resultat. Omstruktureringer i den tidligere Bravida-virksomhed i Sverige har resulteret i yderligere forbedringer. - Resultatet ligger på linje med vores forventninger. I vores brancher er det svært at generere et overskud. De eneste, som kan tjene penge i dag, er dem, der evner at opretholde kontrol over omkostningerne, og som formår kontinuerligt at tilpasse sig til markedet, siger koncernchef Jan Kåre Pedersen. Han siger videre, at Bravida er godt på vej til at indfri den ambition, man havde i forbindelse med fusioneringen - at styrke grebet om markedet for helhedsløsninger og serviceløsninger hvor al teknisk installation indgår i et koncept. Se også www.bravida.dk For yderligere information, kontakt: Per Øseth, finansdirektør. Tlf.: +47 952 28 535 Anne Karin Augland, informationsdirektør. Tlf.: +47 901 30 100 ------------------------------------------------------------ Besøg http://www.waymaker.dk for mere information Følgende filer kan downloades: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00930/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/24/20011024BIT00930/bit0001.pdf