Burger King giver råd til romantik

På Facebook skruer BURGER KING® op for romantikken og hjælper med at forfatte kærlighedsbreve, som fejer benene væk under den udkårne og samtidig sikrer et billigt Valentine’s meal.

Tør du at invitere en gammel flamme på date? Burger King markerer Valentinsdag ved at opfordre sine kunder til at sprede søde ord, romantik og middagsinvitationer på Facebook. På ’Burger King Danmark’ får man hjælp til at forfatte et ”Flam-o-gram”, som er et kærlighedsbrev, der inviterer en ny eller gammel flamme på et romantisk Burger King besøg med rabat på et særligt Valentine’s meal. Helt i St. Valentins ånd vokser rabatten i takt med afsenderens brug af søde gloser. De modigste får 50 procents rabat, men så går man også hele vejen og erklærer sin kærlighed med den indledende sætning: ”Jeg kan svømme, men i dine skovsø-øjne drukner jeg totalt”.

Udskift chokolade og blomster med en flammegrillet burger

De fleste forbinder Valentinsdag med chokolade, blomster og måske en fin middag på en dyr restaurant, men Burger King sætter noget utraditionelt lighedstegn mellem romantik og rabat. Senior marketingchef for Burger King i Norden, Melina Aristiadou, forklarer:

-      Burger Kings Flam-o-gram gør på sin egen måde op med en mærkedag, hvor det kun giver plusser i bogen at bruge mange penge. En romantisk dag med den udkårne kan også være sjov, uformel og til at betale – det er målet med et Valentinsbesøg på en af vores restauranter d. 14. februar, siger hun.

Alle skal have råd til romantik, og Burger King hjælper også med håndgribelige råd og formuleringer, som gør det første skridt nemmere at tage:

-      Flam-o-grammet på Facebook er en skæv og humoristisk måde at tage det første skridt, hvis man er nervøs for at invitere en gammel flamme ud eller tænde gnisten i et spirende forhold, siger Melina om Facebook-invitationen, som bevidst skruer helt op for de søde superlativer.

Tilbuddet gælder på alle Burger Kings danske restauranter, hvis man vel at mærke har sikret sig sin rabat på Facebook og husker at medbringe sit bevis.

Du kan tage det første skridt imod kærligheden og sende et Flam-o-gram lige her

For yderligere informationer, kontakt venligst:

Melina Aristiadou, Nordisk Senior Marketingchef

maristiadou@whopper.com

Nikolai Gaardboe Johnsen, MSL

nikolai.johnsen@mslgroup.com  45 23 32 11 63

Om BURGER KING®

BURGER KING®, der er grundlagt i 1954, er verdens næststørste kæde af fastfood-restauranter. Som det originale hjemsted for WHOPPER®, driver BURGER KING® mere end 12.300 restauranter og betjener over 11 mio. gæster dagligt i 76 lande. I Danmark findes der 31 restauranter fordelt over hele landet, og der er flere på vej. Ca. 90 % af BURGER KING® -restauranterne er ejet og drevet af selvstændige franchisetagere, hvoraf mange er familieejede virksomheder, der har drevet restauranter i årtier. I oktober 2010 blev BURGER KING® opkøbt af multi-milliardær virksomheden 3G Capital, en global investeringsvirksomhed med fokus på langsigtet værdiskabelse med særlig vægt på at maksimere brandets og virksomhedens potentiale. For mere information om 3G Capital, besøg http://3gcapital.com/. For få flere informationer om BURGER KING®, besøg www.burgerking.dk eller følg os på Facebook

Tags: