Facebookbrugere får deres vilje: Burger King åbner ny restaurant i Slagelse

Den 13. oktober kl. 10 slår Burger King dørene op til en ny og længe ventet restaurant på Idagårdsvej 6 overfor Bilka i Slagelse.

På adskillige Facebook-sider har burgerelskere fra Slagelse længe kæmpet for at få åbnet en Burger King restaurant i Slagelse, så de også kan komme til at nyde burgere med flammegrillet oksekød. De 3801[1] medlemmer af Facebook-siderne får nu omsider opfyldt deres ønske.

Parret bag åbningen af den nye Burger King restaurant i Slagelse er Anna og Poul Dall, som i forvejen driver fem Burger King restauranter. Sammen udvider ægteparret Dall nu sit burger-imperium til seks Burger King restauranter.

-       Vi er stolte af at repræsentere den høje kvalitet og det serviceniveau Burger King står for, og glæder os til at kunne servere burgere til de tusindvis af burgerelskere, som har kæmpet for at få en Burger King restaurant til Slagelse, siger Poul Dall

Den legendariske Whopper med flammegrillet oksekød og de klassiske Twister Fries vil til efteråret kunne stille sulten hos selv de mest ihærdige shoppere i det vestsjællandske. Nordisk Marketingchef for Burger King, Melina Aristiadou, er da også meget tilfreds med at kunne glæde de flere tusinde mennesker, som har efterspurgt burgerkædens tilstedeværelse i lokalområdet:

-       Jeg glæder mig rigtig meget over, at vi kan åbne dørene op til en ny restaurant i Slagelse. Udover burgernes høje kvalitet vil vores kunder også kunne nyde kædens nye designkoncept, som byder på et urbant look, med fokus på miljøvenlige og bæredygtige løsninger, siger Melina Aristiadou.

Ud over et friskt design, vil restauranten også have et legeland til underholdning for de mindste, når familien er på Burger King. Det er dog ikke kun de burgerhungrende kunder, der glæder sig til at få en Burger King i Slagelse. Dall parret fortæller, at der har været enormt mange ansøgere, så der har været kamp om pladserne, men der er blevet sammensat et godt team af glade medarbejdere, som ifølge Poul og Anna er opskriften på at sikre Slagelses burgerelskere en god oplevelse.

[1] Samlet antal medlemmer af tre Facebook grupper for en Burger King restaurant i Slagelse

For yderligere information kontakt:

Melina Aristiadou, Nordisk Marketingchef, maristiadou@whopper.com

Nikolai Johnsen, nikolai.johnsen@mslgroup.com, Tlf. 23 32 11 63,
MSL Nordic, Amaliegade 41A, 1256 KBH K

BURGER KING®, der er grundlagt i 1954, er verdens næststørste kæde af fastfood-restauranter. Som det originale hjemsted for WHOPPER®, driver BURGER KING® mere end 12.300 restauranter og betjener over 11 mio. gæster dagligt i 76 lande. I Danmark findes der 30 restauranter fordelt over hele landet, og der er flere på vej. Ca. 90 % af BURGER KING® -restauranterne er ejet og drevet af selvstændige franchisetagere, hvoraf mange er familieejede virksomheder, der har drevet restauranter i årtier. I oktober 2010 blev BURGER KING® opkøbt af multi-milliardær virksomheden 3G Capital, en global investeringsvirksomhed med fokus på langsigtet værdiskabelse med særlig vægt på at maksimere brandets og virksomhedens potentiale. For mere information om 3G Capital, besøg http://3gcapital.com/. For få flere informationer om BURGER KING®, besøg www.burgerking.dk eller følg os på Facebook og Twitter.

Tags: