F-Secure lukker med høj sporingseffektivitet for nye “zero-day” angreb på virksomheder

En forbedring af sporingseffektiviteten på blot 1 pct. kan potentielt spare virksomheder for tusindvis af udgifter til at rydde op efter malware angreb. Sporingseffektiviteten for F-Secures sikkerhedsløsninger* er på 100 pct. for ny malware, og virksomheder får nu et endnu stærkere forsvar i kampen mod bl.a. nye “zero-day” angreb.

København d. 18. februar 2013 – Omkostningerne ved it-kriminalitet forsætter sin himmelflugt og tynger virksomheder over hele verden. Cyberangreb koster store virksomheder millioner af euro om året (nogle virksomheder har udgifter på tusindvis af euro om måneden!), men også mindre firmaer er i stigende grad mål for angreb, da de ikke er lige så tilbøjelige til at have tiltrækkelig beskyttelse. F-Secure lancerer derfor en ny version af sit endpoint sikkerhedsprodukt til virksomheder, F-Secure Client Security, som tilbyder endnu bedre teknologi til sporing af trusler – en teknologi, som har fået topkarakterer for sporing af ny malware i den seneste AV-TEST**.

Ifølge Michael Dahl, Vice President for Corporate & Direct Consumer Channel, F-Secure Nordeuropa, har virksomhederne i dag netop brug for høje sporingsrater for især nye malwareeksempler, der kontinuerligt udvikles:

“Virksomhederne har ikke alene udgifter til at rydde op efter malware angreb – de har udgifter til tab af data, mistet produktivitet, efterforskning og efterfølgende håndtering af en lang række centrale procedurer og systemer. Når du lægger alle de udgifter sammen, kan uopdaget malware i virksomhedernes systemer have alvorlige konsekvenser for dem. Selv en stigning på 1 pct. i sporingseffektiviteten kan redde tusindvis af virksomheder,” siger Michael Dahl.

Baggrunden for Client Securitys høje sporingsrate er DeepGuard 4, den seneste inkarnation af F-Secures sporingsteknologi, som anvender heuristiske, adfærdsmæssige og omdømmebaserede metoder til at yde proaktiv beskyttelse imod både kendte malwareeksempler og helt nye og hidtil ukendte trusler. DeepGuard 4 præsterer 98-100 pct. i uafhængige test af evnen til at forebygge nye “zero-day” malware angreb, mens industrens gennemsnit kredser omkring 90 pct.**

Angreb inkluderer tyveri af en virksomheds intellektuelle værdier, konfiskering af online bankkonti, distribution af vira, offentliggørelse af fortrolige virksomhedsinformationer på nettet, og omfattende forstyrrelser af virksomhedens netværk med et DoS- eller såkaldt overbelastningsangreb.

Central håndtering af ny version og understøttelse af Windows 8
Client Securitys forbedrede beskyttelse af virksomhedernes desktopcomputere og bærbare computere understøtter de seneste versioner af Windows, inklusiv Windows 8, uden at kompromittere præstationsevnen. Den forbedrede browsing beskyttelse fungerer med de fleste browsere.

Håndteringen af Client Security foregår centralt med den seneste version af F-Secure Policy Manager – det omfattende og brugervenlige sikkerhedshåndteringsværktøj, som gør it-administratorerne i stand til at håndtere og tilføje nye arbejdsstationer, servere eller kontorpladser på fjerne lokationer ved brug af én central konsol. Blandt Policy Managers nye funktioner er understøttelse af opdateringer fra Client Security og Windows 8.

F-Secure Client Security og F-Secure Policy Manager udbydes af tusindvis af forhandlere på verdensplan.

* Baseret på AV-TESTs resultater for F-Secure Internet Security 2013 fra Juli-December 2012. F-Secure Client Security 10 baserer sig på samme teknologi som F-Secure Internet Security 2013.

**AV-TESTs resultater: F-Secure Client Security 9 (den tidligere version) blev testet til en effektivitet på 98-100 pct. imod ny malware i AV-TESTs rapport fra Juli-December 2012. DeepGuard 4 (en del af F-Secure Client Security 10) scorede 100 pct. i sporing i AV-TESTs test i realistiske scenarier fra Juli-December 2012.

Læs mere om Client Security og Policy Manager her: http://www.f-secure.com/en/web/business_global/products-services

For mere information, kontakt venligst:

Michael Dahl
VP, Corporate & Direct Consumer Channel, F-Secure Nordeuropa
michael.dahl@f-secure.com
+ 45 2629 8847

F-Secure – Beskytter det uerstattelige
Mens du bruger tid på det, der giver mening for dig, så beskytter vi dig, når du er online, uanset om du bruger en computer eller smartphone. Vi tager også backup af dine filer og gør det muligt for dig at dele dine filer med andre. Vores services er tilgængelige gennem flere end 200 operatører overalt i verden og værdsættes i millioner af hjem og virksomheder. F-Secure blev grundlagt i 1988 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.com