MasterCard gør shopping nemmere med lanceringen af PayPass Wallet Services

Ny platform gør det nemmere for handlende, banker og andre partnere at tilbyde den næste generation af digitale betalingsløsninger til deres kunder.

København, 8. Maj 2012 – MasterCard præsenterer i dag PayPass Wallet Services, som er en ny global mulighed for handlende, banker og andre partnere, som vil gøre det hurtigere og nemmere for deres kunder at købe ting enten på internettet eller i butikker. Paypass Wallet Services gør det muligt for forbrugeren at betale sikkert med et enkelt klik på sin computer, tablet eller smartphone.

PayPass Wallet Services udgøres af tre forskellige elementer, PayPass Acceptance Network (PayPass Online og PayPass Contactless), PayPass Wallet og PayPass API. Løsningerne gør det muligt for forbrugerne at få en ensartet shoppingoplevelse lige meget hvor og hvordan, de handler, lige så vel som en række forskellige services til deres digitale pung. Derudover bliver det nemmere for udviklere at tilslutte andre digitale punge til PayPass Online Acceptance Network.

”Forbrugerne vil selv kunne vælge, hvordan de betaler for en vare eller service. Forretningerne vil have fleksibiliteten til nemt at kunne modtage digitale betalinger, så de kan konvertere kundernes interesse for varerne til reelle salg – både på nettet og i butikkerne. PayPass Wallet Services gør shopping enklere og tilbyder samtidig fleksibilitet og valgmuligheder for forretningerne, bankerne og forbrugerne,” siger Mats Taraldsson, chef for forretningsudvikling for MasterCard i Norden og Baltikum.

Luftfartsselskabet American Airlines og bogkæden Barnes & Noble bliver blandt de første forretninger til at tilbyde PayPass Online-knappen på deres hjemmesider, så forbrugeren kan købe sin vare med et enkelt klik, og American Airlines kommer til at integrere Paypass Wallet i sin mobile applikation. I Sverige bliver Swedbank og SEB Kort AB de første banker til at udbyde den nye tjeneste.

”SEB Kort AB arbejder hele tiden på at lave hurtige, enkle og sikre betalingsløsninger, som gør livet nemmere for vores kunder – både forbrugere og butikker. Vi mener, at Paypass Wallet Services har gode muligheder for at hjælpe os med det, og vi kommer nu til at samarbejde med MasterCard om, hvordan vi sammen kan skabe hurtigere, enklere og mere sikre betalingsløsninger,” siger Nils Hilbard, chef for strategi og forretningsudvikling i SEB Kort AB.

PayPass Wallet Services indeholder:

• PayPass Acceptance Network (PayPass Online og PayPass Contactless) – Tilbyder en global, ensartet måde for forretninger at modtage elektroniske betalinger på, på tværs af en række forskellige kanaler og uanset, om købet foretages i en butik med Near Field Communication-teknologi (NFC) eller på internettet via computer, tablet eller smartphone. PayPass Online giver også forbrugerne mulighed for simpelt at kunne checke ud af online-butikker uden at skulle indtaste forsendelsesadresse og kortinformation ved hvert køb.
  • PayPass Wallet – En række løsninger til digitale punge, som giver banker, forretninger og andre partnere mulighed for at tilbyde deres egne digitale punge. Det gør online-shopping sikkert og nemt ved at tilbyde forbrugerne betaling og forsendelsesinformation på et praktisk og sikkert sted. PayPass Wallet er åbent for, at forbrugerne også kan bruge betalingsløsninger fra American Express, Discover, Visa og andre mærker betalingskort.
  • PayPass API – Giver samarbejdspartnere mulighed for at forbinde deres egne digitale punge til PayPass Acceptance Network og nyde godt af MasterCards check-ud-system, svindel-detektion og verificeringsservices. Samtidig har forbrugerne mulighed for at handle alle de steder, hvor PayPass accepteres; både på internettet og i butikker.

MasterCard gør PayPass Wallet Services tilgængelig for sine samarbejdspartnere i USA, Canada, Storbritannien og Australien i tredje kvartal af 2012.

PayPass Wallet Services vil løbende blive udvidet for fortsat at forbedre købsoplevelsen for forbrugerne. Eksempelvis gennem features som hurtig kontoinformation, inden man foretager et køb, forbrugskontrol og -alarmer, levering af målrettede tilbud, rabatkuponer og udvidede loyalitetsprogrammer.

Blandt de førende finansielle institutioner, forretningskæder og teknologipartnere, som støtter lanceringen af PayPass Wallet Services er SEB Kort AB, Swedbank, Citibank, American Airlines, Barnes & Noble, Runningshoes.com og Intel.

For yderligere information, kontakt venligst:

Niels Overgaard, pressekontakt, Burson-Marsteller
Mail: niels.overgaard@bm.com

Om MasterCard

MasterCard (NYSE: MA), www.mastercard.com, er et globalt betalings- og teknologiselskab. Det driver verdens hurtigste betalingshåndteringsnetværk, som forbinder forbrugere, finansielle institutioner, handlende, regeringer og forretninger i mere end 210 lande. MasterCards produkter og løsninger gør hverdagens handelsaktiviteter – som shopping, rejser, at drive en forretning og håndtere økonomi – nemmere, sikrere og mere effektive for alle. Følg os på Twitter @MasterCardNews, deltag i diskussionen på Cashless Conversations Blog og abonnér på de seneste nyheder.