Nu kan du beskytte dine gadgets med F-Secure applikationer fra Google Play og Apple App Store

F-Secure udbyder nu sine populære it-sikkerhedsprodukter til smartphones og tablets gennem Google Play og Apple App Store. On-line truslerne imod det stigende antal gadgets bliver stadig mere udspekulerede, og F-Secures modtræk er tilgængelige applikationer, der giver en førsteklasses sikkerhed og bl.a. indeholder brugervenlig forældrekontrol.

København, d. 1. juni 2012 – Nu bliver det endnu nemmere at beskytte sine gadgets imod virus og andet malware. En række af F-Secures it-sikkerhedsløsninger til smartphones og tabletter kan nu fås hos pålidelige online salgssteder som Google Play og Apple App Store. F-Secure Mobile Security giver den seneste up-to-date beskyttelse til Android smartphones og tabletter og kan nu købes gennem Google Play, mens F-Secure Child Safe, som er en brugervenlig browser, der tilbyder forældrekontrol og sikker surfing med iPads og iPhones, kan købes hos Apple App Store.

F-Secure har de sidste 10 år været markedsførende inden for mobilsikkerhed. F-Secure Mobile Security blev i marts 2012 anerkendt for sine fremragende præstationer med en tårnhøj beskyttelsesrate i AV-TEST’s Android Mobile anti-malware test, som testede 41 produkter.*

Komplet sikkerhedspakke til Android telefoner
Den udgave af F-Secure Mobile Security, som nu udbydes gennem Google Play, er en samlet pakke med et bredt udvalg af kraftfulde sikkerhedsfeatures. Eksempelvis kan Android telefonen låses på fjernafstand og alle data kan slettes, hvis man får den stjålet, og hvis nogen forsøger at skifte SIM-kortet, låser telefonen sig selv automatisk, og tyvens telefonnummer bliver sendt til ejeren af telefonen. Med en fjernlokaliserings funktion kan brugeren altid lokalisere sin Android enhed, og andre avancerede funktioner inkluderer forældrekontrol, sikker surfing og beskyttelse imod vira, spyware og andre ødelæggende applikationer.

Som F-Secure’s seneste Mobile Threat Report viser, sker der en kraftig vækst i forskellige mobile malware familier og varianter, især målrettet Android platformer, og denne tendens viser ingen tegn på at aftage.** Det er derfor afgørende at beskytte sine gadgets imod falske betalings-emails og spionprogrammer, der stjæler kontaktinformationer til spam lister eller penge via telefonregningen.

“Androids popularitet har fået antallet af trusler specifikt imod Android til at eksplodere, uden at Android platformen er gearet til at stå imod truslerne, og det er især trojanere, som bl.a. stjæler kreditkort-oplysninger og personlige koder, der er de allerstørste trusler lige nu. Men jeg tror, at især de features, der skaber tryghed omkring børn og unges brug af smartphones, kan have stor interesse og værdi for betænksomme forældre. Det er enkelt at downloade og installere F-Secures Mobile Security app, som både giver mulighed for at spore telefonen, hvis den bliver stjålet, men også for, at børn kan sende nøjagtige koordinater for, hvor de er, hvis de bliver væk fra deres forældre. Plus en lang række andre vigtige features, der ruster Android-brugerne til at stå imod de mange it-trusler,” siger Michael Dahl, landechef for F-Secure.

Sikker browsing med iPads og iPhones
En F-Secure undersøgelse viser, at 89 pct. af de voksne adspurgte er enige i, at det er meget vigtigt at beskytte deres børn imod upassende indhold på nettet.*** Dette behov hjælper den nye F-Secure Child Safe browser med at opfylde, da den indeholder alle de nødvendige funktioner for at sikre, at børn kan surfe sikkert på nettet uden at blive eksponeret for skadeligt indhold. Applikationen giver 15 foruddefinerede indholdskategorier, som kan enten blokeres eller tillades, et URL-omdømme der filtrerer usikre hjemmesider og samtidig blokerer for, at brugerne ender på skadelige hjemmesider, hvor brugerne risikerer at blive narret til at udlevere f.eks. personlige oplysninger. F-Secure Child Safe browser kan købes i Apple App Store.

* F-Secure Mobile Security blev i marts 2012 anerkendt for sine fremragende præstationer i AV-TEST’s Android Mobile anti-malware test, som testede 41 produkter. Ligeledes fik F-Secure Client Security i februar 2012 AV-TEST’s Best Protection 2011 Award, og F-Secure Internet Security 2012 fik i januar 2012 AV-Comparatives Top Rated Award.

** F-Secure Mobile Threat Report Q1 2012 http://www.f-secure.com/weblog/archives/00002363.html

***F-Secure Broadband subscriber survey, april 2011 (Brasilien, Finland, Tyksland, Italien, Sverige – i alt 3000 respondenter)

For mere information kontakt venligst:
Michael Dahl
Director, Regional Operations F-Secure
Tlf.: 45 2629 8847
E-mail: michael.dahl@f-secure.com

F-Secure - Beskytter det uerstattelige
Mens du bruger tid på det, der giver mening for dig, så beskytter vi dig, når du er online, uanset om du bruger en computer eller smartphone. Vi tager også backup af dine filer og gør det muligt for dig at dele dine filer med andre. Vores services er tilgængelige gennem flere end 200 operatører overalt i verden og værdsættes i millioner af hjem og virksomheder. F-Secure blev grundlagt i 1988 og er børsnoteret på NASDAQ OMX Helsinki Ltd. www.f-secure.com